امسال تولید حبوبات در استان چهارمحال و بختیاری با افزایش ۱۲ درصدی همراه است.

حسین برزگر رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان گفت: با اجرای این طرح میزان تولید غلات در استان ۱۸ درصد و حبوبات ۱۲ درصد افزایش عملکرد در واحد سطح یافت.

وی در همایش آغاز سال‌زراعی جدید و جهش تولید در دیمزار‌های چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: کشت علوفه و حبوبات دیم مرتبط با برنامه تناوب دیم در سال‌زراعی گذشته در این استان محقق شد و جهش مطلوبی در دیم‌زار‌ها اتفاق افتاد.

برزگر افزود: این استان در سال‌زراعی گذشته (۱۴۰۲-۱۴۰۱) جزو سه استان برتر کشور اعلام شد.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به تحقق ۵۰ درصدی استان در طرح کشاورزی اضافه کرد: این استان در سطح بیمه محصولات زراعی و باغی رتبه نخست کشور را کسب کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع پدیده ال‌نینو و بارش‌های زودرس پاییزه در استان ادامه داد: برداشت سه محصول ذرت‌علوفه‌ای، چغندرقند و سیب‌زمینی در استان باید سریع‌تر انجام شود.

برزگر با اشاره به فرارسیدن زمان برداشت ذرت‌علوفه‌ای در بیش از ۸۰ درصد مزارع کشت این محصول در استان اظهار کرد: ماشین‌آلات مکانیزه برای برداشت سریع‌تر این محصول باید بسیج شوند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی اتحادیه چاپرداران و کُمباین‌داران استان فارس برای برداشت سریع‌تر ذرت‌علوفه‌ای در مزارع چهارمحال و بختیاری گفت: بهره‌گیری از ماشین‌آلات استان‌های همجوار برای تسریع در برداشت محصول این استان در دستور کار قرار دارد.

برزگر، تسریع در روند کاشت محصولات آبی در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: سال گذشته کمتر از سه هزار تُن و در امسال چهار هزار و ۶۰۰ تُن بذر برای کشت پاییزه در این استان آماده شده است که باید به‌موقع حمل و در کارگزاری‌ها توزیع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار