امسال کشت ۲۱ هزار هکتار گندم آبی و ۳۳ هزار هکتار گندم دیم در اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است.

سیروس بیک‌بکان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز سال زراعی جدید، گفت: گندم آبی مهم‌ترین محصول استان در کشت پاییزه است که سطح زیرکشت درنظر گرفته شده ۲۱ هزار هکتار است.

وی افزود: سطح زیرکشت جو آبی در کشت پاییزه ۹ هزار هکتار و سطح زیرکشت جو دیم نیز ۱۸ هزار هکتار در نظر گرفته شده است که امیدواریم با رعایت اصول فنی عملکرد‌های قابل توجهی داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


بیک‌بکان اضافه کرد: درخصوص کشت کلزا نیز سهمیه کشت یک هزار هکتاری برای چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه بذر و نهاده محصول در سطح استان تامین شده امیدواریم بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب چهارمحال و بختیاری طی امسال در تولید بذر گندم آبی در ارقام مختلف، اضافه کرد: حدود سه هزار و ۹۲۸ تن گندم آبی و ۶۶۹ تن جو آبی و دیم داریم که امیدواریم در ۵۰ درصد از سطح شهرستان‌های استان از بذر‌های اصلاح‌شده استفاده کنیم.

بیک‌بکان با اشاره به اینکه برنامه جهش تولید در دیم‌زار‌ها موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، اضافه کرد: خوشبختانه سال گذشته استان ما در این زمینه یکی از سه استان برتر بود، اما باید توجه داشته باشیم که سطحی که پارسال درنظر گرفته شده بود دوهکتار بود، اما امسال این میزان به ۶۰ هزار هکتار رسیده است.
وی با اشاره به سهیمه ۲۷ هزار تنی کود ازت استان، ادامه داد: شش هزار و ۲۰۰ تن کود فسفات و سه هزار و ۴۰۰ کود پتاسه سهمیه استان است که در رابطه با این موضوع مشکلی وجود ندارد.
بیک‌بکان وی افزود: امسال کشت ۲۱ هزار هکتار گندم آبی و ۳۳ هزار هکتار گندم دیم در اراضی کشاورزی استان پیش‌بینی شده است.

برچسب ها: کشت گندم ، گندم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار