گزسازان بلداجی در نشستی صمیمانه با مسئولان اقتصادی دغدغه‌ها و مطالبات خود در تولید این محصول جهانی را مطرح کردند.

آقای ترکیان رئیس اتحادیه گزسازان شهر بلداجی گفت: در سال‌های اخیر به علت افزایش نرخ مواد اولیه، قیمت گز افزایش چشمگیری داشته و این موضوع بازار فروش گز را به عنوان یک کالای تشریفاتی با چالش جدی مواجه کرده است.

وی با اشاره به مشکلات این حرفه در بازار کنونی، افزود: در حالی که برای تبدیل شدن بلداجی به قطب تولید گز کشور سختی‌ها و مشقت‌های بسیاری کشیده شده و رسیدن به این موقعیت کار ساده‌ای نبوده است، اما به راحتی این موقعیت در حال از دست رفتن است.

ترکی مشکل تأمین سرمایه در گردش را مهمترین چالش واحد‌های تولیدی گز بلداجی اعلام و اضافه کرد: افزایش قیمت مواد اولیه سبب شده تا تهیه این مواد برای تولیدکنندگان مشکل شود و برای رفع این مشکل، همراهی و کمک مسئولان در اعطای تسهیلات ضروری است.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: تولیدکنندگانی که دارایی خود را در این حرفه هزینه کرده اند با رکود مواجه شده اند که این موضوع اگر بدین ترتیب ادامه یابد دیگر شهر بلداجی نمی‌تواند از عنوان قطب تولید گز کشور دفاع کند. این تولیدکننده گز، مالیات‌های سنگین، بروکراسی اداری و دست و پاگیر و نبود حمایت لازم از سوی مسئولان را از دیگر مشکلات تولیدکنندگان گز اعلام کرد.

فضل الله رحمتی مدیرکل صنعت، معدن، تجارت چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت: بی شک رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی از وظایف این سازمان است و مسئولان دغدغه تسهیل و رفع موانع تولید را در بسیاری از بخش‌های تولیدی و صنعتی استان دارند که این حوزه نیز یکی از اولویت‌ها است.

وی افزود: در خصوص مشکل کارگاه‌های تولید گز بلداجی هرچه در توان داریم به کار می‌گیریم، زیرا گز بلداجی از برند‌های معتبر ملی و بین المللی استان و کشور است و نباید به راحتی اجازه داد قدرت مانور خود را در رقابت با سایر برند‌ها از دست بدهند.

رحمتی رفع مشکل این واحد‌های تولیدی را در گرو همت و پیگیری خود واحد‌ها اعلام کرد و ادامه داد: دولت زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و این واحد‌ها می‌توانند با بهره گیری از آن و تقاضای تسهیلات، تبلیغات و نوآوری در محصولات، خود را از این مشکلات عبور دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار