نشان دادن چهره واقعی زن ایرانی در جشنواره خورشید

اولین جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و شهرداری مشهد برگزار می‌شود.

اولین جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و شهرداری مشهد برگزار می‌شود و در این گردهمایی زنان رسانه‌ای جهان برای تبادل اندیشه‌ها و تجربیات حضور خواهند داشت.

مرضیه هاشمی گفت: موضوعات جشنواره با ملاحظات خاصی انتخاب شده اند. یکی این که این موضوعات ارتباط مستقیم به زن و رسانه دارند. در دنیای ما مشکلات بزرگ و فراگیری وجود دارد که برای حل آن‌ها ابتدا نیاز به پوشش خبری و ایجاد آگاهی است.

فاطمه سلیمی فعال حوزه زنان درباره جشنواره بین المللی رسانه‌ای خورشید گفت: این جشنواره در حوزه زنان رسانه‌ای و بین‌المللی است که تا کنون بیش از ۴۵ کشور در این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین ۱۰۰ خبرنگار از تهران و شهر‌های دیگر حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید، به نمایش گذاشتن چهره واقعی زن ایرانی است. اختتامیه این جشنواره از ۷ تا ۹ مهر در شهر مقدس مشهد برگزار خواهد شد.

سلیمی درباره پیوند میان این جشنواره و شهیده شیرین ابوعاقله، تصریح کرد: شعار جشنواره، روشنگری واقعیت‌ها توسط زنان است.  جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید به یاد شهیده شیرین ابوعاقله است. زنی که روشنگری در مسائل فلسطین داشت و با همین نگاه این جشنواره برگزار شده است.

وی افزود:  زن در هر نقشی که باشد، نقش ستون خانواده را دارد. هرچه ما امروزه بتوانیم در نقش زنان تاثیر‌گذار باشیم در آینده جامعه بهتری را شاهد خواهیم بود. زنان صداقتی دارند که این ویژگی آن‌ها در جامعه کاملا مشهود است. ما از زمان انقلاب شاهد حرکت‌های مقاومتی از زنان هستیم؛ همچنین در جنگ همراه و پشتیبان فرزندان و همسران خود بوده‌اند.  

این فعال حوزه زنان خاطرنشان کرد: زنانی که در حوزه رسانه‌ای مقاومت‌محور فعالیت می‌کنند دارای صداقت و روشنگری بسیار خوبی خواهند بود و جامعه جهانی هم از آن‌ها استقبال خواهد کرد.

گفتنی است اولین رویداد بین المللی رسانه «خورشید» به یاد شهیده راه روشنگری، شیرین ابوعاقله که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسیده است با همت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار