رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب از لایروبی حوزه سد زاگرس در این شهرستان پیش از آغاز فصل بارش‌های پاییزی خبر داد.

فرزاد ربیعی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر باعث پُر شدن رودخانه‌ها و پشت ساز‌های آبخیزداری در دهستان حیدریه واقع در شهرستان گیلانغرب شده است، گفت : لایروبی دوباره مسیر رودخانه‌ها موجب امنیت زمین‌های کشاورزی و کمک به سفر‌های آبی زیر زمینی است.

وی با اشاره به اینکه سیل همواره خسارات زیادی به بخش کشاورزی وارد کرده و جان و مال کشاورزان را تهدید می‌‎کند، افزود: سیل میلیون‌ها تن خاک حاصلخیز کشاورزی را شستشو داده و امکان کشت و کار روی زمین را از کشاورزان سلب می‌کند و نیز از سوی دیگر محصولات کشت شده روی زمین را از بین می‌برد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب ادامه داد: خسارات ناشی از سیل هر روز به دلیل تغییر اقلیم، عدم رعایت حریم و تجاوز به بستر رودخانه‌ها و همچنین لایروبی نشدن آن‌ها رو به افزایش است.

به گفته ربیعی، جاری شدن آب‌های بالادست، لایروبی نشدن رودخانه‌های بزرگ و کوچک، متناسب نبودن نهر‌ها با حجم آب ورودی آب به هنگام بارندگی، موجب وقوع سیلاب شده و خسارت‌های هنگفتی به بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش کشاورزی وارد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه با صرف هزینه‌های اندک و لایروبی رودخانه‌ها می‌توانیم خسارات ناشی از سیل را کاهش دهیم، گفت: در این راستا حوزه سد زاگرس در شهرستان گیلانغرب پیش از آغاز فصل بارش‌های سال جاری لایروبی شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.