مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: برای نجات جان گونه‌های جانوری انتقال آب به صورت سیار به تالاب هشیلان آغاز شده است.

احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به کاهش شدید مقدار آب و خشکی تالاب هشیلان و تهدید حیات جانداران آن گفت : به همین منظور و با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان آبرسانی به این تالاب با استفاده از تانکر آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به تهدید جان گونه‌های جانوری ساکن در تالاب به دلیل شرایط خشکسالی، آبرسانی به تالاب از طریق تانکر در حال انجام بوده و هم اکنون روزانه با همکاری اداره منابع طبیعی استان حدود ۱۵ تانکر آب به این تالاب تزریق می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: یکی از دلایل اصلی خشکی این تالاب برداشت بی رویه آب جهت مصارف کشاورزی و کشت چندگانه مزارع کشاورزی در مسیر و حاشیه آن است.

وی ادامه داد: جلساتی با دستور کار رسیدگی به بحران آب تالاب هشیلان از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه و با حضور اعضای شورا و همچنین نمایندگان نهاد‌هایی که مرتبط با موضوع هستند، برگزار شده و تصمیماتی در موضوع بحران آب تالاب هشیلان، از جمله پیگیری پرونده‌های چاه‌های غیرمجاز آب، هم افزایی دستگاه‌های اجرایی، خیرین و تشکل‌ها برای مشارکت در حل بحران فعلی تالاب هشیلان بحث و تصمیم گیری شده است.

جلیلیان تاکید کرد: اگرچه انتقال آب با تانکر به تالاب ۴۵۰ هکتاری هشیلان کاری سخت و در عین حال بدون فایده‌ای است، اما برای جلوگیری از خشک شدن تالاب و نجات جان گونه‌های باقیمانده جانوری این کار تا شروع فصل بارندگی ادامه خواهد داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.