رئیس اداره راهداری شهرستان نیر گفت: هزار و ۳۰۰ کیلومتر از حریم راه‌های شهرستان نیر در ۵ ماهه گذشته تسطیح و تیغ زنی شده است.

مهدی نجفقلیزاده در بازدید از محور نیر- سراب با بیان اینکه در مدت یاد شده ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع از راه‌های شنی این شهرستان ریگلاژ و تسطیح شده گفت: در این مدت ۷کیلومتر از افتادگی شانه در راه اصلی نیر- سراب و راه‌های روستایی اصلاح شده است.

او با اشاره به اینکه در ۵ ماهه گذشته ۲۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان نیر توسط راهداران خط کشی شده افزود: در این مدت راهداران ۵۰ کیلومتر از حاشیه و رفوژ میانی در طول مسیر را پاکسازی کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نیر در مدت یاد شده شن ریزی ۶ هزار مترمکعب از راه‌های شنی این شهرستان را یادآور شد و اظهار کرد: با استفاده از هزار و ۲۰۰ تن آسفالت گرم و اجرای ۴۵۰ مترمربع آسفالت رگلاژی محور‌های مواصلاتی شهرستان نیر لکه گیری شده است.

نجفقلیزاده نصب ۴۰ عدد استوانه ایمنی جهت آشکار سازی، نصب ۱۸ متر سرعتگیر پلاستیکی، جاگذاری ۳۰ مورد بشکه‌های زرد پلاستیکی در محله‌های حادثه خیز در جهت کاهش تصادفات، رنگ آمیزی ۴۴ مورد از سرعتگیر‌های آسفالته و مجازی، رنگ آمیزی ۲ هزار عدد پایه تابلوها، تعمیر و مرمت ۱۴۰ عدد گاردریل، شستشوی ۳ هزار عدد علایم و انجام یکهزارو صد مترمکعب ریزش برداری در محدوده رانش را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۵ ماهه گذشته برشمرد.

او حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم ۵۵ مورد از حریم راه‌ها آزادسازی شده، برابر مقررات ۸۰ مورد مجوز ساخت و ساز صدور و ۳ مورد تابلو‌های تبلیغاتی غیر مجاز نیز جمع آوری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نیر در ۵ ماهه گذشته از انجام بیش از ۴۷ کیلومتر عملیات ساخت، زیرسازی، بهسازی، لکه گیری و آسفالت در راه‌های روستایی شهرستان نیر خبرداد و خاطرنشان شد: از این میزان عملیات ۲۰ کیلومتر از آسفالت راه‌های روستایی خانم بالاکندی، تاج بیوک، خواجه اییم، آقچای علیا، آغچه کهل، قورتولمیش به اتمام رسیده، ۵ کیلومتر از عملیات زیرسازی راه‌های روستایی مولان اتمام و ۲۰ کیلومتر از راه روستایی داشبلاغ نیز آماده اجرا است.

نجفقلیزاده افزود: در این مدت آسفالت مسیر بزرگراهی و محور نیر به سراب با حجم عملیات ۵۰ هزار مترمربع لکه گیری شده و ۱۵ کیلومتر روکش آسفالت نیز توسط پیمانکار در حال اجرا است.

او در ۵ ماهه گذشته به نگهداری مستمر ۴۰ کیلومتر از سیستم روشنایی این شهرستان توسط راهداران اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت ۳۰۰ عدد تابلو‌های انتظامی، اخطاری و جان پناه و ۷۰ متر مربع تابلو‌های اطلاعاتی در راه‌های این شهرستان نصب شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نیر اظهار کرد: راهداری شهرستان نیر مسئولیت نگهداری از ۴۱۶ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی را برعهده دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.