رئیس اداره راهداری شهرستان کوثر گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی این شهرستان در ۷ ماهه گذشته تسطیح و رگلاژ شده است.

جعفر بابائیان در بازدید از محور سرچم با بیان اینکه در مدت یاد شده راهداران با استفاده از هزار و ۱۰۰ تن آسفالت سرد و گرم محور‌های مواصلاتی شهرستان کوثر را لکه گیری کرده اند افزود: در این مدت در سه راهی گزور-بنیادآباد و سه راهی شهرک صنعتی کوثر به تعداد ۲ نقطه روشنایی ایجاد شده است.

او با اشاره به اینکه در ۷ ماهه گذشته ۲۲۸ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان کوثر خط کشی شده تصریح کرد: در مدت یاد شده عملیات خاکبرداری، تعریض و افزایش ظرفیت پارکینگ روبروی پاسگاه پلیس راه اردبیل- سرچم با حجم ۰۰۰/۸۲ متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی و تعریض دو دستگاه پل دالی اجرا شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر در این مدت تسطیح، پاکسازی و آزادسازی ۴ هزار کیلومتر از حریم راه‌ها را یادآور شد و اظهار کرد: راهداران از ۱۹ کیلومتر سیستم روشنایی تونل به تعداد ۱۲ دستگاه و در ۹ نقطه نگهداری کرده اند.

بابائیان در ۷ ماهه گذشته از انجام ۳۱ کیلومتر عملیات بهسازی، زیرسازی، روکش آسفالت و لکه گیری هندسی در محور اردبیل – سرچم، محور روستایی مرشت – بنماران و محور روستایی پارس آباد- پیرآغاج خبرداد و خاطرنشان شد: در مدت یاد شده راهداران در محور‌های اردبیل – سرچم، محور گنجگاه – آقامیرلو، محور فیروزآباد – مشکول، همچنین در محور گیوی – سکرآباد و جاده روستای بنه خلخال بطول ۲۶ هزار متر طول عملیات روکش آسفالت و لکه گیری انجام داده اند.

او پاکسازی ۱۶۰ متر مکعب شانه و حریم محور‌های مواصلاتی از زباله‌های ریخته شده، تنقیه، لایروبی و تنظیم بستر پل‌ها و آبرو‌ها به تعداد ۱۴ دهانه به حجم ۵۰۰ متر مکعب، تعمیر، بازسازی و نصب بیش از هزار عدد تابلو و علائم شستشوی ۷ هزار عدد علائم راهداری در راه‌های مواصلاتی، تعمیر، بازسازی و نصب ۱۹۰ شاخه گاردریل در محور‌های مواصلاتی، رنگ آمیزی سرعت گیر‌ها به مقدار ۲۶۰ متر طول و ایجاد سرعتکاه مجازی به تعداد ۴ عدد، تهیه و انبار نمودن ۳ هزار تن ماسه و نمک را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۷ ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر حفاظت از حریم راه‌ها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و افزود: با حضور ۷ هزار و ۲۰۰ نفر روز گشت راهداری در محور‌های مواصلاتی تاکنون جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه‌ها ۱۰۵ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ و ۲۵ عدد تابلو‌های غیر مجاز در محور‌های مواصلاتی جمع آوری شده است.

بابائیان به اجرای ۷ هزار متر مکعب عملیات ترانشه برداری، تعریض جاده، حمل و پخش مصالح در جاده روستایی آرپاچایی بطول ۱۰ کیلومتر اشاره کرد و ادامه داد: ۲ کیلومتر لایه زیراساس اجرا و پخش و کمپکت مصالح با مشارکت اهالی بمقدار ۸۰۰ متر مکعب انجام شده است. 

او با بیان اینکه راهداری شهرستان کوثر مسئولیت نگهداری از ۵۲۰ کیلومتر راه ارتباطی را بر عهده دارد گفت: از این مقدار ۱۹۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی، ۲۱۸ کیلومتر راه آسفالته روستایی، ۱۱۲ کیلومتر راه شوسه و خاکی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.