مسئول حریم راه‌های اداره کل راهداری استان اردبیل گفت: ۳۰۰ کیلومتر عملیات منظر آرایی در محور‌های شریانی استان انجام شده است.

محسن کلانتری در بازدید از بزرگراه اردبیل سرعین با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی و ذاتی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زیبا سازی و منظر آرایی حریم راه جهت افزایش ایمنی مترددین است گفت: به همین منظور راهداران ۳۰۰ کیلومتر عملیات بوته کنی، علف زنی و آزادسازی حریم راه انجام داده اند.

او افزود: در این مدت راهداران نسبت به پاکسازی حریم راه‌ها از نخاله‌های ساختمانی به میزان ۲ هزارو ۴۰۰ تن اقدام نموده و متخلفان را جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه‌های ذیربط معرفی شده است.

مسئول حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه کاشت نهال یکی از مهمترین اقدامات در خصوص منظر آرایی و زیباسازی حریم راه است تصریح کرد: در ۷ ماهه گذشته بیش از ۱۶ هزار اصله نهال بطول ۲۵ کیلومتر در محور‌های مواصلاتی استان توسط راهداران غرص شده است. 

کلانتری یکی از اقدامات مهم در راستای منظر آرایی و زیباسازی حریم راه و همچنین افزایش ایمنی راه‌ها را تسطیح و اصلاح افتادگی شانه راه‌ها عنوان کرد و خاطرنشان شد: این عملیات با اقدامات شبانه روزی همکاران در تمامی محور‌های شریانی بصورت کامل انجام شده و بصورت مستمر ادامه دارد. 

او در ۷ ماهه گذشته از جمع آوری ۱۵۰ مورد دست فروشان در طول محور‌های مواصلاتی استان با همکاری بسیار موثر مقامات قضایی مرکز استان، دادستان شهرستان‌ها و عوامل انتظامی خبرداد و تصریح کرد: احیای کانال‌های طرفین راه علاوه بر هدایت آب‌های سطحی یکی از موارد افزایش ایمنی راه هاست که با همت شبانه روزی همکاران پرتلاش در تمامی بزرگراه‌ها و راه‌هایی اصلی و فرعی ایجاد و احیا شده است.

مسئول حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل عدم ایجاد یا تجمیع رمپ ورود و خروج ایمن و یک دست در کاربری‌های حاشیه راه‌ها را نه تنها یکی از عوامل افزایش تصادفات جاده‌ای بلکه موجب ایجاد چهره نامناسب بصری برای مترددین جاده‌ای برشمرد و اظهار کرد: از آنجایی که یکی از سیاست‌های اصلی واحد نگهداری حریم راه الزام سرمایه گذاران برای ایجاد رمپ ورود و خروج ایمن است لذا در همین راستا از ابتدای سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰۰ مورد موافقت یا مجوز احداث راه‌های دسترسی صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.