سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: هم اکنون احداث ۵۵۰۰ سلول پارکینگ جدید در این شهر درحال ساخت است.

علی‌رضا خلیلی ، با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ سلول پارکینگ عمومی به جزء پارکینگ‌های مجتمع‌های تجاری، فعال است،عنوان کرد: کمبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر همچنان به خاطر حجم بالای زائران ورودی به قم احساس می‌شود.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به روند اجرایی پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، عنوان کرد: عملیات اجرایی این پارکینگ طبقاتی آغاز شده و به صورت تدریجی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

خلیلی اضافه کرد: ظرفیت پارکینگ طبقاتی ضلع شرقی حرم مطهر ۲ هزار و ۵۰۰ سلول است که تکمیل و بهره‌برداری از آن مشکل کمبود پارکینگ به خصوص در خیابان‌های منتهی به بلوار عمار یاسر را برطرف می‌کند.

او ادامه داد: همچنین در محل کنونی پارکینگ روباز شهید کاظمی قم نیز، پارکینگی با ظرفیت ۳ هزار سلول پارک در دست اقدام است و پیمانکار آن نیز مشخص‌شده و عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز خواهد شد.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: با تکمیل این دو طرح عمرانی ظرفیت پارک خودرو در هسته مرکزی و اطراف حرم مطهر به ۱۲ هزار سلول پارک می‌رسد که می‌تواند بخش مهمی از نیاز‌های شهر به خصوص در مناسبت‌های ملی و مذهبی را پاسخ دهد.

برچسب ها: پارکینگ ، حمل ونقل قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار