اپل شارژر خود را بعد از ۱۱ سال تغییر می‌دهد

سرانجام اپل جدیدترین محصول خود را با شارژر تایپ c عرضه کرد.

اپل شارژر لایتنینگ خود را پس از ۱۱ سال عرضه متوقف کرد و این موضوع یک نقطه عطف برای شرکت اپل است چرا که شارژر USB-C سرعت انتقال را تا ۲۰ برابر سریع‌تر از فناوری USB-۲ برای iPhone ۱۵ Pro فراهم می‌کند.

شرکت غول پیکر «اپل» در کنفرانس سالانه خود اعلام کرد: همه گوشی‌های هوشمند نسل برتر آن به شارژر «USB-C» و همچنین آخرین نسخه «AirPods Pro» نیاز دارند. اگرچه این شرکت قبلاً آی‌پد‌ها و مک‌بوک‌های خود را به شارژر «USB-C» تبدیل کرده بود، اما تاکنون در برابر ایجاد این تغییر در آیفون مقاومت کرده بود.

 تصمیم اپل، کمتر از یک سال پس از رای اتحادیه اروپا به تصویب قانونی مبنی بر الزام گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، دوربین‌های دیجیتال، بلندگو‌های قابل حمل و سایر دستگاه‌های کوچک تا سال ۲۰۲۴ به استفاده از شارژر «USB-C» گرفته شد.

هدف این قانون تغییر شارژر کاهش تعداد آن‌ها و کابل‌هایی است که مصرف‌کنندگان هنگام خرید یک دستگاه جدید باید با آن‌ها سر و کار داشته باشند، است و به کاربران اجازه می‌دهد تا دستگاه‌ها و شارژر‌ها را حتی اگر توسط سازنده‌های مختلف تولید می‌شوند، با هم ترکیب کنند.

اکنون مشتریان اپل می‌توانند از شارژر «USB-C» برای تامین انرژی «آیفون، آی‌پد و رایانه‌های مک» خود استفاده کنند و همچنین می‌توانند با استفاده از شارژر جدید، دستگاهی را از برند دیگری شارژ کنند.

گرگ گوسییاک، معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل، سال گذشته به ارزش و گسترش شارژر لایتنینگ اشاره کرد که برای شارژ سریع‌تر دستگاه‌ها طراحی شده است، اما توضیح داد که «ما باید از تصمیم اتحادیه اروپا تبعیت کنیم.»

شایان ذکر است، به طور کلی تصمیم اتحادیه اروپا بخشی از یک تلاش بزرگتر برای مقابله با زباله‌های الکترونیکی است، اما ممکن است در کوتاه مدت با حذف تدریجی کابل‌های لایتنینگ، زباله بیشتری ایجاد کند، علاوه بر این که اپل دلایل مالی برای مقاومت در برابر این تغییر دارد، نگرانی‌های زیست محیطی خود را در مورد اتفاقاتی که ممکن است برای شارژر‌های قدیمی لایتنینگ رخ دهد ابراز کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
شما که از آمریکا خوشتون نمیاد نمیزارین هم وارد بشه چرا تیتر خبر میزنین مگه تحریم نکردین آمریکا رو
آخرین اخبار