مدل جدید هوش مصنوعی متا در راه است

متا شرکت مادر فیس‌بوک در حال طراحی یک سیستم هوش مصنوعی جدید است که به مراتب پیشرفته‌تر از مدل ارائه شده توسط OpenAI با نام ChatGPT خواهد بود.

 این شرکت قصد دارد، مدل جدید هوش مصنوعی خود را در سال آینده آماده و به بازار عرضه کند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این مدل چندین برابر قدرتمندتر از مدل تجاری فعلی متا با نام «Llama ۲» خواهد بود. «Llama ۲» مدل زبان هوش مصنوعی منبع باز متا است که در ماه جولای راه‌اندازی و توسط سرویس‌های ابری «Azure» مایکروسافت برای رقابت با «ChatGPT» و بارد، توزیع شد.

سیستم جدید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که بتواند، به سایر شرکت‌ها در ایجاد سرویس‌های تولید متن، تحلیل و سایر خروجی‌های پیچیده، کمک کند. متا پیش‌بینی می‌کند که از اوایل سال ۲۰۲۴، آموزش سیستم هوش مصنوعی جدید خود را که یک مدل زبان بزرگ محسوب می‌شود، آغاز کند.

کسب‌وکار‌ها و شرکت‌ها از زمان راه‌اندازی «ChatGPT» در اواخر سال میلادی گذشته، برای ارائه قابلیت‌های جدیدتر و اصلاح فرآیند‌های تجاری به بازار نوپای هوش مصنوعی هجوم آورده‌اند. وبگاه بلومبرگ در ماه ژوئیه، گزارش داد که شرکت اپل نیز در حال کار بر روی سیستم‌های هوش مصنوعی مشابه «ChatGPT» و بارد است و افزود، چت‌بات این شرکت توسط برخی مهندسان آن با نام «Apple GPT» شناخته می‌شود.

منبع:  Reuters

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار