سفیر اوکراین در سرزمین‌های اشغالی از دیدار زلنسکی و نتانیاهو در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

یوگن کورنیچوک، سفیر اوکراین در اراضی اشغالی روز سه شنبه به رسانه‌های عبری گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار خواهد کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، به نظر می‌رسد که دیدار در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل که نسبت به دیدار در کی‌یف در سطح پایین‌تری قرار دارد ترجیح نتانیاهو باشد، زیرا به دنبال اجتناب از برهم زدن روابط رژیم صهیونیستی با روسیه است.

بر اساس این گزارش دستیاران نتانیاهو چند هفته پیش با دفتر زلنسکی تماس گرفتند تا جلسه‌ای را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل تشکیل دهند و ظاهراً این مجمع جهانی را به عنوان یک مکان مناسب‌تر معرفی کردند. به گزارش هاآرتص، اما ظاهراً امتناع نخست‌وزیر از دیدار با زلنسکی در اوکراین باعث شد که کی‌یف از موافقت با این ایده تا زمانی که هفته گذشته دو مقام صحبت کنند، خودداری کند.

 بر اساس گزارش صهیونیست‌ها از آن تماس، نتانیاهو و زلنسکی درباره کمک‌های این رژیم به اوکراین و سیستم هشداری که رژیم صهیونیستی برای اوکراین می‌سازد، گفتگو کردند.

 تحویل این سیستم که در ماه فوریه توسط الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی وعده داده شد، کندتر از آنچه کی‌یف می‌خواست، پیش رفته است. اما به طور آزمایشی برای استقرار اولیه در ماه اکتبر برنامه ریزی شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۴:۵۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
چطوری بچه محل
آخرین اخبار