مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: امسال ۲ هزار کیلومتر از خط لوله نفت و گاز مناطق سخت گذر گچساران شست و شو شد.

غلامرضا کمالیمدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دومین شرکت تولید کنند نفت در کشور است ، گفت: این میزان شست و شوی خط لوله انتقال نفت به منظور ایمن سازی خط لوله انجام شده است.

وی ابراز کرد: این شرکت همچنین بیش از ۴۰۵ مورد ماموریت موفقیت آمیز در قالب ایمن سازی، تعمیرات غیرمترقبه و اصلاحیه‌های مهندسی در سالجاری در محدوده خطوط لوله این شرکت انجام داده است.

کمالی تصریح کرد: این شرکت تعمیرات و پشتیبانی بیش از هفت هزار کیلومتر خط لوله را که بخش قابل توجهی از آن در مناطق سخت گذر می‌باشد را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: بیش از ۲۱۰ کیلومتر از خطوط لوله این شرکت در سایز‌های مختلف چهار تا ۵۶ اینچ امسال ایمن سازی شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: ۳۸۱ هزار بشکه نفت خام بوسیله دستگاه‌های تفکیک سیار نفت (MOS) و فرآورش سیار نفت (MOT) امسال در این شهرستان برای صیانت از محیط زیست بازیافت شده است.

وی بیان کرد: این اقدام به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست و هدر رفت سرمایه ملی، افزایش تولید و اعمال دقت بیشتر در اتخاذ تصمیم مقتضی برای توسعه میادین و ایمن سازی و صیانت از محیط زیست از سوی دستگاه‌های تفکیک گر سیار نفت انجام شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: این شرکت در سال جاری بیش از ۱۰۰میلیارد ریال در ساخت انواع قطعه صرفه جویی داشته است.

کمالی افزود: کارگاه مرکزی این شرکت نقش مهمی در عرصه نوآوری مرتبط با قطعات مهندسی معکوس و همچنین ساخت و تولید قطعات ارجاعی از واحد‌های مختلف عملیاتی و بازسازی داشته است.

وی اظهار کرد: بیش از هشت هزار قطعه از سو متخصصان این شرکت در قالب یکهزارو ۱۰۰ درخواست تعمیر، ترمیم، ساخت و سرویس شد.

کمال تصریح کرد: تراشکاری ۱۵۰عدد ایمپلر با حلقه‌های فرسایشی و قطعات دیگر پمپ ها، تعمیر ۸۰دستگاه رگلاتور مربوط کمپرسور‌های بینک، ساخت ۱۰ عدد کوپلینگ تلمبه خانه آبرسانی خیرآباد، تعمیر ۶۰ دستگاه بال ولو بخش‌های مختلف، تعمیر و تنظیم مجدد ۱۲۵دستگاه شیر تخلیه فشار، ساخت بیس پلیت الکتروپمپ‌های جدید۷۰ عدد، تعمیر و ترمیم ۳۰ دستگاه خشک کننده هوا ابزار دقیق، ساخت۱۴۰ عدد صفحه کاهنده استیل چاه‌های گازی از مهمترین اقدامات انجام شده در این شهرستان است.

وی ابراز کرد: ساخت ۷۵۰عدد فلنج در سایز‌های مختلف برای واحد‌ها و تعمیر و ترمیم ۸۰ عدد گیربکس شیر‌ها و ساخت ۷۰ عددانواع قطعات تپانچه‌های آتش زای اداره حراست، ساخت۱۴۰عدد کلمپ نشت بندی خطوط نفت در سایز‌های مختلف، تعمیر و ترمیم قطعات مختلف شیر‌ها به تعداد ۱۶۰ قطعه، جوشکاری و تعمیر کپ الکتروموتور‌های برق ۹۰ عدد و ساخت فیلتر‌های ورودی کمپرسور‌های گاز ۶۰عدد از دیگر اقدامات ان شرکت در سالجاری است.

وی با بان اینکه تأسیسات نفتی این شرکت در گستره چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس قرار دارد گفت: هزارو ۲۰ میلیارد ریال طرح عام المنفعه از سوی وزارت نفت در روستا‌ها، مناطق محروم و کمتر توسعه یافته برخی از شهرستان‌های این استان‌ها اجرا شد.

کمالی ادامه داد: هزار و ۸۰۰ مورد درخواست در زمینه‌های مختلف از سوی فرمانداران این استان‌ها امسال به این شرکت ارائه شد که پس از بررسی میدانی از سوی این شرکت در قالب طرح عام المنفعه خدمات مورد نیاز ارائه می‌شود.

۶۵۰ هزار بشکه نفت روزانه در گچساران تولید می‌شودو ۱۷ درصد نفت کشور و ۲۲ درصد نفت مناطق جنوب در گچساران تولید می‌شود.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دارای ۲۳ میادین بزرگ نفتی است که از این تعداد ۱۶ میادین فعال است.

بیش از ۸۵۳ حلقه چاه نفت در گچساران وجود دارد و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران توان تولید روزانه یک میلیون و ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز را در کشور دارد.

برچسب ها: خط لوله ، نفت و گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.