رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت:در حال حاضر ۱۵۵ دستگاه اتوبوس در خطوط مختلف شهر فعال هستند و با برنامه ریزی صورت گرفته رونمایی از ۱۲ دستگاه دیگر به زودی انجام می‌شود.

محسن امیدوار حسینی  با اشاره به نزدیکی ماه مهر و فصل مدارس اظهار کرد: طبق سنوات گذشته نیرو‌های این سازمان در آماده باش قرار دارند تا اقدامات لازم برای ضدعفونی و شست و شوی کامل اتوبوس‌های فعال در خطوط شهری را انجام دهند.

وی با بیان اینکه همزمان با آغاز ماه مهر اقدامات لازم برای فعالیت حداکثری ناوگان اتوبوسرانی در مناطق مختلف شهر صورت می‌گیرد، توضیح داد: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که امسال نیز بخش زیادی از جابه‌جایی دانش‌آموزان و فرهنگیان در سطح شهر توسط ناوگان اتوبوسرانی انجام خواهد شد.

این مسئول توضیح داد: در همین راستا بهسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی طبق روال هر سال در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: با شروع فصل مدارس تلاش می‌شود تمرکز بیشتری برای افزایش اتوبوس در خطوط پرتردد شهر صورت بگیرد تا مسافران در کمترین زمان بتوانند از مبداء به مقصد مورد نظر خود برسند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۵۵ دستگاه اتوبوس در خطوط مختلف شهر فعال هستند و با برنامه ریزی صورت گرفته رونمایی از ۱۲ دستگاه دیگر به زودی انجام می‌شود.

امیدوار حسینی ابراز کرد: هفت مورد از این اتوبوس‌ها در حال حاضر در پارکینگ سازمان قرار دارد و پنج اتوبوس نوی دیگر هم تا اوایل هفته آینده اضافه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه علیرغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب در بحث تامین اتوبوس فاصله داریم، گفت: اگر انتظار داریم که مردم خودرو‌های شخصی خود را کمتر از منزل خارج کنند و برای رفت و آمد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، باید بستر‌های لازم دراین زمینه را فراهم کنیم.

این مسئول افزود: با توجه به رشد سریع جمعیت در شهر کرج و معضلاتی که در زمینه ترافیک و آلودگی هوا گریبانگیر شهروندان کرجی است، توسعه حمل و نقل عمومی در حوزه ناوگانی آن یعنی افزایش تعداد اتوبوس‌ها و نوسازی ناوگان تاکسی و ون‌ها در دستور کار جدی مدیریت شهری قرار گرفته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.