رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: خدمات حمایتی و توانبخشی به ۱۹۵ دانش آموز با نیاز‌های ویژه استان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ارائه شد.

طالب محمدی گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی متخصص و محدودیت اعتبارات مالی، اولویت ارائه خدمات توانبخشی (کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، تربیت شنیداری) خارج از مدرسه با نوآموزان و دانش آموزان شاغل به تحصیل در مدارس ابتدایی (پیش دبستان، دوره اول، دوره دوم) در نظر گرفته شد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان برخورداری دانش آموزان نیازمند از سطح قابل دسترسی از سلامتی، پیشگیری از ایجاد یا تشدید ناتوانی با مداخله زود هنگام، ارتقای سطح توانمندی‌ها و قابلیت‌های عملکردی، بهبود کیفیت یادگیری از طریق ارائه خدمات توانبخشی، اهتمام در ایجاد امنیت روانی والدین کودکان و دانش آموزان استثنایی را از اهداف ارائه خدمات حمایتی و توانبخشی به کودکان و دانش آموزان استثنایی عنوان کرد.

او افزود: غربالگری و ارزیابی همه دانش آموزان بر اساس پروتکل‌های درمانی توسط نیرو‌های توانبخشی مدارس و ثبت اطلاعات در سامانه جامع توانبخشی انجام می‌گیرد.

محمدی تأکید کرد: اسناد و مدارک درمانی و توانبخشی در بازه زمانی اعلام شده مورد پذیرش واقع شد و تمامی واریز‌ها اعم از هزینه‌های خدمات توانبخشی و حمایتی به شماره حساب سیبا بانک ملی به نام دانش آموز گیرنده خدمات واریز شده است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه برای بهره مندی هر چه بهتر از برنامه‌های آموزشی نیازمند ارائه خدمات درمانی و توانبخشی هستند، تصریح کرد: آنان از این طریق می‌توانند بر بخشی از محدودیت‌های جسمی خود غلبه کرده و به جایگاهی که در شأن استعداد‌ها و توانایی هایشان است، دست پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.