مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: حدنگاری بیش از ۹۹.۴ درصد از اراضی ملی استان کرمان انجام شده است.

هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در شورای قضایی استان کرمان گفت: با توجه به سیاست ها، ماموریت‌ها و تکالیف سازمان ثبت اسناد و املاک در حوزه‌های مختلف، می‌توان گفت که این سازمان یک نهاد شبه حقوقی و قضایی خاص است که مورد توجه است و یکی از موضوعاتی که امروز مطرح می‌شود و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد، اجرای قانون حدنگار است.

او افزود: امروز اگر‌بخواهیم به صورت جدی ورود کنیم باید تاکید شود که حدنگاری و هویت بخشی به اراضی و املاک یک اقدام فرادستگاهی است و دستگاه‌های اجرایی، مقننه نیز باید در این حوزه ورود کنند.

هاشمی تصریح کرد: ایران مبدع حدنگاری بوده است و الگویی در این زمینه به سایر کشور‌ها ارائه کرده است که باید جایگاه کشور در این حوزه ارتقا یابد.

او شفافیت در مالکیت ها، آمایش سرزمینی برای دستگاه ها، تثبیت مالکیت دستگاه‌ها و پیشگیری از فساد را از دستاورد‌های اجرای حدنگاری دانست و بیان داشت: حدنگاری بیش از ۹۹.۴ درصد از اراضی ملی استان کرمان انجام شده است.

هاشمی افزود: بیش از ۴۰ درصد پرونده‌ها در مراجع قضایی مربوط به مالکیت اراضی است و با اجرای قانون حدنگار بخش زیادی از اختلافات این حوزه برطرف می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان افزود: در استان کرمان ۲۵۰ هزار سند دفترچه‌ای باقی مانده است که باید هرچه سریعتر برای تبدیل آن‌ها به سند تک برگ اقدام کنیم.

هاشمی بیان کرد: ۱۰۱ هزار هکتار از اراضی استان شهری و ۱۰۳ هزار هکتار روستایی است و در حوزه شهری و روستایی نیز اقدامات خوبی انجام شده است که باید ارتقا یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.