دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی ستاد مرکزی اربعین گفت: از رسانه‌های منطقه و کل شبکه‌های جریان جبهه مقاومت گرفته، تا فرانس ۲۴، بی‌بی‌سی ورلد نیوز، سی‌ان‌ان، سی‌سی‌تی‌وی چین و الجزیره قطر برای پوشش اربعین حضور دارند.

علی علوی، دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی ستاد مرکزی اربعین رسانه ملی درباره حضور ۳۰۰ رسانه بین‌المللی برای پوشش مراسم اربعین گفت: از رسانه‌های منطقه و کل شبکه‌های جریان جبهه مقاومت گرفته، تا فرانس ۲۴ از فرانسه، بی‌بی‌سی ورلد نیوز، سی‌ان‌ان، سی‌سی‌تی‌وی چین و الجزیره قطر حضور دارند. البته گزارش آن‌ها متناسب با سیاست خبری خودشان هست. اینطور برداشت نشود، که همه آن‌ها برای ترویج راهپیمایی اربعین حضور دارند. خیر، آن‌ها براساس اهداف خودشان گزارش تهیه می‌کنند.

علوی درباره ماموریت‌های معاونت برون مرزی سازمان صداوسیما برای انعکاس راهپیمایی اربعین توضیح داد: یکی از ظرفیت‌های سازمان صداوسیما در حوزه برون‌مرزی و بین‌الملل، معاونت برون‌مرزی است که به ۳۵ زبان برنامه تولید می‌کند. از کردی، ترکی، عربی و انگلیسی گرفته تا فرانسوی، اسپانیایی و ... را دربر می‌گیرد. امسال مانند سال‌های گذشته خبرنگاران رادیو‌ها و شبکه‌های تلویزیونی برون‌مرزی در کنار شبکه‌های سراسری و استانی سازمان پوشش اربعین را از مرز‌های شرقی، مرز‌های غربی تا مسیر‌های سیزده‌گانه منتهی به کربلا پوشش می‌دهند.

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی ستاد مرکزی اربعین درباره حضور بلاگر‌ها در مسیر راهپیمایی اربعین ادامه داد: عرصه اربعین از لحاظ بعد جغرافیایی و انسانی وسیع است. هر فردی که به عنوان زائر در مسیر اربعین هست، باید اسمش را بلاگر و رسانه بگذاریم. حتی یک غیر حرفه‌ای می‌تواند با در دست گرفتن تلفن همراه یک تصویر ثبت کند، که در فضای مجازی بچرخد.

به گفته وی، از آنجایی که مخاطبان رسانه ملی فقط در آنتن‌های رادیو و تلویزیون نیستند، باتوجه به مزیت‌های فضای مجازی و تاکیداتی که مدیران رسانه ملی برای بهره برداری بهینه از اهداف اربعین دارند، ما هر ساله در فضای مجازی برنامه‌های مختلفی را طراحی می‌کنیم. یکی از این موضوعات هماهنگی با بلاگر‌ها و چهره‌های فضای مجازی است.

علوی با بیان اینکه امسال معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما پویشی را به نام پویش راوی اربعین راه‌اندازی کرده، افزود: هر زائر به عنوان راوی می‌تواند مشاهدات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارد. زائران برای شرکت در این پویش می‌توانند عدد ۱۰۰ را به شماره ۳۰۰۰۱۵۱۵ ارسال کنند. همچنین زائران می‌توانند روایت خود را به کانال‌های ارتباطی در پلتفرم‌های داخلی بله و ایتا به شماره ۰۹۹۹۲۲۱۴۰۱ یا به آیدی ad raviearbaeen@ ارسال کنند. جوایزی هم به پنج نفر از برگزیدگان در قالب سفر به مشهد مقدس درنظر گرفته شده است.

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: رویداد رسانه رویداد‌هایی در حجم بسیار بزرگ است، که خودش را بر آنتن‌ها و جدول پخش تحمیل می‌کند. چون از ارزش‌های متنوع خبری برخوردار است. اربعین حسینی یک رویداد رسانه است. رسانه‌ها در رویداد رسانه نمی‌توانند ادعا کنند ما به‌طور رسمی و غیر رسمی تمام اتفاقات و برنامه‌های پیاده‌روی اربعین را پوشش می‌دهیم. معمولاً در رویداد رسانه‌ها پویش‌هایی راه‌اندازی می‌شود، که به نوعی تکمیل‌کننده برنامه‌های آنتن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.