معاون سازمان محیط زیست کشور بر لزوم تسریع در اجرایی شدن مصوبات ایمن سازی جاده میامی - سبزوار برای یوزپلنگ های آسیایی تاکید کرد.

اکبری معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور پس از بازدید از نحوه اجرای مصوبات ایمن سازی جاده میامی - سبزوار برای یوزپلنگ ها گفت: برای تسریع در روند اجرای این مصوبات باید از ظرفیت های مردم و بخش خصوصی هم استفاده شود زیرا اجرایی شدن این مصوبات در قالب یک طرح دولتی زمان بر و طولانی مدت خواهد بود .

وی افزود: یکی از مهمترین مصوبات برای ایمن سازی این جاده ، کاهش شرعت خودروها در این مسیر بود که به رغم تصویب در کمیسیون راه های کشور هنوز اجرایی نشده است .

اکبری با بیان اینکه وزارت راه در حوزه نصب تابلوهای هشدار دهنده عبور یوزپلنگ اقدامات مطلوبی انجام داده است گفت : سرعت اجرایی شدن مصوبه نصب دوربین سرعت سنج و نورپردازی جاده با وضعیت بحرانی حفاظت یوز همخوانی ندارد.

محمد حمیدی معاون عمرانی استاندار سمنان هم با اشاره به انتخاب سرمایه گذار جدید برای ایمن سازی جاده میامی - سبزوار برای یوزپلنگ ها گفت : طرح روشنایی جاده قرار بود در وسعت ۱۰ کیلومتر که تاکنون ۴ کیلومتر آن اجرا شده است  و ۲۰ کیلومتر خط کشی عمودی و افقی و نصب علائم هم انجام شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار