وزیر کشور در نخستین برنامه رسمی سفر خود به استان سمنان تصفیه خانه فاضلاب در شرق استان سمنان را با اعتبار ساخت ۳۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی بهره‌برداری کرد.

 

وحیدی صبح پنجشنبه در بدو ورود به شاهرود در فرودگاه بین المللی شهدای این شهرستان مورد استقبال رسمی قرار گرفت و در نخستین برنامه رسمی سفر یک روزه خود به استان سمنان در مراسم افتتاح تصفیه خانه فاضلاب فدک شاهرود حضور یافت.

فرماندار شاهرود در حاشیه این آئین، ضمن بیان اینکه این تصفیه خانه از سال ۹۸ کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد، گفت: این طرح در محدوده شهرک صنعتی شاهرود احداث شده است.

ابوطالب جلالی با بیان اینکه ۱۸ میلیارد تومان اعتبار سال گذشته به طرح تصفیه خانه فدک شاهرود اختصاص یافت، تاکید کرد: بنا به اعلام شرکت آبفای شاهرود، تمام این اعتبارات برای تکمیل طرح هزینه شده است.

وی از شبکه‌سازی فاضلاب شهرستان شاهرود با اجرای این طرح خبر داد و افزود: انتقال فاضلاب شهرک‌های همجوار و تصفیه آن در حقیقت هدف و محور اصلی اجرای این طرح عمرانی است.

رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان شاهرود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:احداث این تصفیه خانه با حضور وزیر کشور از سال ۱۳۹۸ با ظرفیت تصفیه ۲هزار و۶۵۰متر مکعب در شبانه روز ۳۰ لیتر در ثانیه به روش SBR انجام می شود.

رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان شاهرود  گفت: تصفیه خانه شهرک فدک در زمینی به مساحت ۲ هکتار بااحداث ابنیه، آزمایشگاه،مخازن تصفیه به همراه مجموعه حوضچه ها، نیرورسانی، خرید و نصب تجهیزات مکانیکی و برقی است و تا کنون احداث سه و نیم کیلومتر خط انتقال و ۱۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری برای آن اجرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.