فرمانده یگان های ویژه فراجا گفت: زائران پاکستانی و افغانستانی برای عبور از مرز ایران و شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند.

سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه فراجا به موضوع برگرداندن برخی از زائران افغانستانی و پاکستانی از مرز شلمچه اشاره کرد و گفت: مشکلی که در حال حاضر در شلمچه با آن مواجه هستیم این است که زائران افغانستانی و پاکستانی که فاقد مدارک لازم هستند برای خروج از مرز اصرار دارند.

 فرمانده یگان‌های ویژه انتظامی کشور گفت: اتباع پاکستانی و افغانستانی که ساکن ایران هستند باید حتماً دفترچه اقامتی به روز داشته باشند تا بتوان برای آنها اجازه خروج از کشور را داد؛ همچنین سایر اتباع پاکستانی و افغانستانی که از مرز وارد ایران شده‌اند باید علاوه بر گذرنامه، مانیفست هم داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر ما با حدود ۵ تا ۶ هزار نفر از اتباع افغانستانی و پاکستانی مواجه هستیم که فاقد مدارک لازم بوده و اصرار به خروج از کشور دارند اما طبق مقررات نمی‌توانیم به آنها اجازه خروج دهیم و مجبور هستیم آنها را سوار اتوبوس کرده و بازگردانیم.

سردار کرمی با بیان این مطلب که ماموران یگان ویژه در راستای تأمین امنیت و انتظام بخشی به مرزها در پایانه‌های مرزی مستقر بوده و ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر جلوتر از گیت‌ها حضور داشته و مدارک را کنترل می‌کنند تصریح کرد: مأموران ما اجازه خروج افراد فاقد مدارک را نمی‌دهند چرا که کشور عراق نیز اجازه ورود نمی‌دهد.

وی گفت: مساله دیگر این است که مرز شلمچه برای اتباع خارجی مقیم ایران در نظر گرفته شده و این افراد با دفترچه اقامتی به روز می‌توانند تردد کنند اگرچه تعداد زیادی از اتباع افغانستانی و پاکستانی که از مرز شرقی وارد کشور شده‌اند نیز برای خروج به جای اینکه به مرز چذابه بروند به مرز شلمچه آمده‌اند اما مشکل اصلی نداشتن مانیفست و گذرنامه و دفترچه اقامتی به روز است که مانع از خروج آنها می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار