معاون دادگستری کرمان با اشاره به کاهش ۴ درصدی سرقت در این استان، گفت: شهر‌های ساردوییه، ماهان، بم، نرماشیر و بردسیر روند کاهشی داشته اند.

سید مهدی قوی دل معاون دادگستری استان کرمان درجلسه شورای پیشگیری استان کرمان که با موضوع پیگیری اجرای طرح پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی برگزار شد، گفت: مراکز ماده ۱۶ ویژه معتادین متجاهر در رفسنجان وجیرفت راه اندازی می‌شود.

معاون دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه موضوع سرقت اولین اتهام استان است، اظهار داشت: مصوبات جلسات قبل رصد می‌شود و بحث پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی در دستور ویژه قرار دارد که در خیلی از شهرستان‌ها در این بحث اقدامات خوبی انجام شده است.

او تصریح کرد: در دو جلسه قبل ۲۷ مصوبه داشتیم و هرماه رصد داشتیم که مصوبات اجراشود، به ویژه سرقت سیم برق که به شکل ویژه پیگیری شده است.

قوی دل افزود: آمار سارقین سابقه دار درحال بروز رسانی است و در بخش آگاهی دادن به مردم ۸۳ هزارپیامک ارسال شد.

معاون دادگستری استان کرمان بیان کرد: برای موضوع اتباع بیگانه با حضور مدیر اداره اتباع بیگانه جلسه ای برگزار شده و دستگاه بیومتریک در ادارات دادگستری و ادارات مهم استان نصب شده است.

او با اشاره به کاهش ۴ درصدی سرقت در استان، تصریح کرد: شهر‌های ساردوییه، ماهان، بم، نرماشیر و بردسیر روند کاهشی داشته اند.

قوی دل افزود: در شهر‌های بافت، سیرجان، منوجان، راین، کوهبنان، جیرفت، گلباف، بامقداری افزایش سرقت روبرو بودیم که بیشترین آمار را در شهر جیرفت داشتیم.

او گفت:خوشبختانه کارگاه‌های ضایعاتی استان ازهزار کارگاه به زیر ۳۰۰ کارگاه رسیده است.

او تاکیدکرد: بیشترخریداران اموال مسروقه در این کارگاه‌ها متمرکز هستند.

قوی دل از نصب ۱۰۰ سیستم پایش تصویری در کرمان خبر داد و اظهار کرد: سامان دهی معتادین متجاهر نیز درکاهش سرقت موثر هستندکه آیین نامه مراقبت بعد از خروج این افراد اصلاحاتی شده و تصمیم گرفته شده مراکز ماده ۱۵ تقویت و مراکز ماده ۱۶ در رفسنجان وجیرفت راه اندازی شود.

او گفت: ضرورت دارد، بانک اطلاعاتی اتباع سارق جدی ترگرفته شود.

قوی دل تاکید کرد: بر اساس سیستم سی ام اس روند سرقت در استان کاهشی بوده، اما مقداری نگرانی درسرقت‌های مسلحانه درجنوب وشرق استان وجود دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار