معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: درخواست کانون کارشناسان برای ایجاد کانون داوری تخصصی و هیات صلح را پیگیری می‌کنیم.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: درخواست کانون کارشناسان رسمی دادگستری برای ایجاد کانون داوری تخصصی و هیات صلح برای بررسی و صدور مجوز به مرکز توسعه حل اختلاف کشور ارسال و پیگیری می‌کنیم.

مهدی تقی زاده در دیدار رئیس و هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری کرمان بیان کرد: از آنجایی که از وظایف معاونت توسعه حل اختلاف فعالیت و تلاش برای ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین است، صدور مجوز‌های داوری تخصصی، شورای حل اختلاف و هیات‌های صلح در مرکز توسعه حل اختلاف بررسی و اقدام می‌شود وعلاقه مندیم به تقاضای بخش دولتی و غیر دولتی مجوز‌های لازم را اعطا کنیم.

وی با اشاره به ارتباط شورا‌های حل اختلاف با کارشناسان رسمی دادگستری برای تکمیل پرونده و اخذ نظر کارشناسی تاکید کرد: دادن پاسخ صریح و سریع و بدون اتلاف وقت کارشناسان به موارد ارجاعی از سوی شورا‌های حل اختلاف بسیار ضروری است.

رئیس هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری در ابتدای این دیدار به ارتباط و تعامل خوب شورا‌های حل اختلاف و کانون کارشناسان برای انجام امور کارشناسی مورد نیاز در پرونده‌ها اشاره کرد و گفت: کانون کارشناسان کرمان با داشتن ۴۸ رشته کارشناسی یکی از چند کانون اول در سطح کشور است و به زودی هزارمین عضو نیز وارد کانون کارشناسان رسمی دادگستری می‌شود.

غلامعباس پور سیدی افزود: متقاضی اخذ مجوز کانون داوری تخصصی و هیات صلح در کانون کارشناسان کرمان هستیم تا با این مجموعه‌ها در جهت ایجاد صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم دادگستری کمک کار خوبی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار