ضیاییان گفت: در حال حاضر جوی آرام بر آسمان کشور حاکم است، اما در روز‌های آینده احتیاط لازم برای صعود به قله‌های شاخص کشور داشته باشید.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز پنج شنبه ۲ شهریور ماه در اغلب نقاط کشور هوای پایداری وجود دارد. 

ضیاییان تصریح کرد:برای ارتفاعات رشته کوه البرز واقع در استان مازندران احتمال وقوع رگبار و رعدوبرق و همچنین تگرگ پراکنده در ساعات عصر و غروب پیش‌بینی می‌شود. 

او بیان کرد:برای روز جمعه ۳ شهریورماه باز هم در اغلب نقاط کشور هوای پایداری حاکم است، اما در ارتفاعات شمال استان اردبیل شاهد وقوع رگبار شدید و احتمال جاری شدن سیلاب در ارتفاعات البرز شرقی و شمال شرق کشور باشیم.

ضیاییان افزود: وزش باد و گاهی وزش باد شدید در قله‌ها و خط الراس‌ها به‌ویژه ارتفاعات البرز و شمال غرب و نیمه شرقی کشور و استقرار جوی غالبا پایدار و تداوم گرمای هوا به‌ویژه در نیمه جنوبی کشور در روز‌های پایانی هفته دور از انتظار نیست.

او به کوهنوردان تصریح کرد: رعایت زمان‌بندی صعود برای پرهیز از مواجه شدن با ناپایداری جوی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و قرار گرفتن در فضای باز لحاظ شود علاوه بر آن با توجه به تداوم گرمای هوا در نیمه جنوبی کشور، تمهیدات لازم جهت پرهیز از گرمازدگی در مسیر صعود شامل به همراه داشتن مایعات اندیشیده و اقدامات حفاظتی برای کاهش آسیب ناشی از افزایش اشعه فرابنفش در ساعات میانی روز برای مناطق دارای هوای پایدار انجام شود.

ضیاییان در پایان گفت: البته در روز شنبه سامانه بارشی دیده می‌شود که تقریبا تمام نوار شمالی کشور همراه با بارش است. در استان‌های گیلان، مازندران، خراسان شمالی بارش‌هایی را شاهد خواهیم بود که شرایط را برای صعود به ارتفاعات سخت خواهد کرد. از مردم میخواهیم که مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار