مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان بر لزوم نگهداری و حفاظت از بناها و موزه‌های تاریخی این استان تأکید کرد.

عطا حسن‌پور، اظهار داشت: به‌منظور حفاظت از موزه‌های استان دوره آموزشی آفت در موزه‌ها به‌زودی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: موزه‌ها و بناهای تاریخی و فرهنگی تنها محلی برای بازدید و گذران اوقات فراغت نیستند و علاوه بر کاربردهای آموزشی محل مناسبی برای حفاظت و حراست علمی از گنجینه‌های هنری، اسناد و مدارک تاریخی، اشیای علمی و فرهنگی هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه برگزاری این دوره آموزشی به‌منظور حفاظت از پیشینه تاریخی، فرهنگی لرستان، ضروری به نظر می‌رسد، افزود: در باستان‌شناسی، برای نگهداری از این آثار ارزشمند از روش‌هایی که در علم حفاظت تعریف شده، استفاده می‌شود تا از خطر نابودی و دستبرد و حتی تخریب در امان بمانند.

حسن‌پور، ادامه داد: خطراتی نظیر تأثیر آب‌وهوا، رشد نباتات و حشرات موذی، عوامل طبیعی نظیر سیل، زلزله، باران‌های شدید در آثار تاریخی و رطوبت و دمای نامناسب، تنها بخشی از عواملی است که موجب تغییر و تخریب در آثار و موزه‌ها می‌شود که برگزاری این دوره در کاهش این تأثیرات باتوجه‌به وجود چندین موزه در سطح استان، ضروری است.

وی تصریح کرد: نگهداری و حفاظت از این آثار نیاز به داشتن اطلاعات فنی دارد که به دانش و علم حفاظت مربوط می‌شود و برگزاری دوره‌های آموزشی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.