وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر مدیران معادن قول دهند زغال مورد نیاز کشور با عیار مناسب تامین شود، ممنوعیت واردات اجرایی خواهد شد.

نشست شورای اداری کوهبنان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، استاندار کرمان، فرمانداران کوهبنان، راور و زرند و جمعی از مدیران کل و اعضای شورای تامین این شهرستان برگزار شد.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این آیین گفت: یکی از مشکلات کنونی این است، کارنجات به ظرفیت اسمی نرسیده اند؛ لذا باید ریشه یابی شود و ساختار مدیریتی در معادن اصلاح، فرسودگی تجهیزات مرتفع و در کارگران ایجاد انگیزه شود.

او ابراز داشت: ضریب یک و نیم باید برای کسانی که دچار سوانح و حادثه می‌شوند اعمال شود در حالی که منابع صندوق دولتی نیست.

مرتضوی افزود: در بخش سرمایه گذاری باید معادن سر و سامان داده شوند و مشکلات درمان را سازمان تامین اجتماعی موظف است، مرتفع کند.

او با اعلام اینکه کارگران باید به صورت فصلی مورد آزمایشات متنوع پزشکی قرار گیرند، بیان داشت: تمام معادن متروکه را به استاندار تفویض اختیار می‌کنیم تا ساخت هتل، استقرار امکانات با بهره برداری زمان معین برای گردشگری معادن اقدام شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر مدیران معادن قول بدهند زغال مورد نیاز کشور با عیار مناسب تامین شود، ممنوعیت واردات اجرایی خواهد شد.

او با اشاره به تبصره ۱۶ افزود: بانک‌ها موظقند منابع را پرداخت کنند، اما امسال تبصره ۱۸ را داریم که تکلیفی است تا سهم دستگاه‌ها مشخص شود.

عفت شریعتی کوهبنانی ‌نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز خطاب به وزیر و همراهان گفت: به شهر فرهنگی و تاریخی کوهبنان خوش آمدید و از اینکه با توجه به تراکم کاری، در منطقه و در جمع کارگران حضور پیدا کردید جای قدردانی دارد.

او افزود: در آستانه هفته دولت یاد و خاطره شهیدان را گرامی می‌داریم در آستانه اربعین و پیاده روی مهم این روز هستیم که زمینه ساز تحقق تمدین نوین اسلامی است.

استاندار کرمان هم گفت: معادن زغالسنگ در شهرستان‌های کوهبنان، زرند و راور قرار دارد و به صورت مستقیم بر زندگی مردم این شهرستان‌ها اثر گذار است؛ لذا نیاز به نوسازی تجهزات و طرح و توسعه دارد.

او ابراز داشت: آلایندگی شرکت زغالسنگ کم است و جا دارد واردات زغال سنگ سامان دهی شود.

حجت الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان نیز با تسلیت شهادت حضرت رقیه (س) گفت: روز صنعت دفاعی را تبریک ‌می گویم و جمهوری اسلامی با تقویت ایمان و امید پیشرفت‌های خوبی در صنعت دفاعی دارد که جا دارد یاد وخاطره سردار دل‌ها را گرامی بداریم.

او افزود: جا دارد مشکلات قشر کارگر که ولی نعمت انقلاب و مظلوم هستند و برای حمایت از نظام و پیدا کردن لقمه نان حلال تلاش می‌کنند، مرتفع شود.

مجید توکلی فرماندار کوهبنان هم گفت: راه اندازی کمیته تحقق شعار سال در شهرستان برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جاری بسیار ضروری است.

او ابراز داشت: به گفته مدیر عامل شرکت زغالسنگ، ‌زیان انباشته شرکت ۱۵۷۰ میلیارد تومان و هرماه ۴۰ میلیارد اضافه می‌شود؛ لذا جا دارد عددی قابل قبول برای بیمه و دارایی به شرکت تخیصص داده شود.

توکلی افزود: واگذاری شرکت زغال سنگ به زیر مجموعه‌ای از زنجیره تولید تخصصی، تزریق نیروی جوان به معادن، ارائه بسته‌های تشویقی برای کارگران و کارکنان، رفع مشکلات درمانی کارگری، تجهیز معادن و خرید وسایل مورد نیاز خصوصا هشونی باید در دستور کار قرار گیرد.

او تصریح کرد: رفع مشکل شرکت زغال سنگ در راستای یک درصد ارزش برای بیماری‌های کارگران معادن و تزریق به بیمارستان‌های شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار کوهبنان افرود: کوهبنان شهری با ۲۵۰ اثر میراث فرهنگی است که حیات مجدد کوهبنان با گردشگری معادن و هیجانی ایجاد می‌شود، لذا جا دارد معادن متروکه به نقطه ویژه گردشگری مبدل شوند.

او افزود: دو پروژه نیمه تمام در اصفهان و طغرالجرد شهرستان کوهبنان در دستور کار قرار گرفت، اما مجموعه فرهنگی و ورزشی کیانشهر سی سال معطل مانده است.

توکلی تصریح کرد: در رابطه با احداث جاده جدید جاده کوهبنان به زرند استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تلاش کردند و قرار گاه خاتم قول داده که کار را انجام دهد؛ لذا جا دارد در راستای ترک تشریفات جاده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری کند.

او بیان داشت: ما سومین یا چهارمین نقطه سرب و روی در کشور هستیم؛ در حالی که شرکت آریا جنوب ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را در برنامه دارد که جا دارد که بحث ۲۵ لیتر آب بر ثانیه مرتفع و در هفته دولت گلنگ زنی شود که ۱۰۰۰ نفر را به صورت مستقیم مشغول به کار خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار