وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به استان کرمان، صبح امروز از کارخانه زغالشویی زرند بازدید کرد.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به استان کرمان، صبح امروز با همراهی نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار زرند از کارخانه زغالشویی زرند بازدید کرد.

او در حاشیه این بازدید با اعلام اینکه به منظور عرض ادب و ابلاغ سلام‌ گرم و صمیمانه رئیس جمهور توفیق داشتم به استان کرمان و شهرستان زرند سفر کنم، گفت: هدف از این سفر، نظارت میدانی بر تولیدات شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

 

بازدید وزیر تعاون از کارخانه زغالشوییِ زرند فیلم + عکس

مرتضوی به کارخانه زغالشویی زرند اشاره کرد و افزود: این کارخانه، مجموعه بسیار عظیمی است که سالانه تولید ۲ میلیون تن زغال را در برنامه دارد و ظرفیت کشور هم ظرفیت بالایی است که متاسفانه به دلائل مختلف بسیار کمتر از ظرفیت اسمی تولید می کنند.

بازدید وزیر تعاون از کارخانه زغالشوییِ زرند فیلم + عکس

او تصریح کرد: آمده ایم هم عرض خداقوتی به همکاران داشته باشیم، هم از نزدیک، نظارت میدانی داشته باشیم و هم در جلساتی که با مسئولین شرکت‌ها و استان داریم، ان شاءالله طرحی نو برای تداوم و توسعه خدمت در این حوزه داشته باشیم.

کلیاتی در باره کارخانه زغالشویی زرند

کارخانه زغالشویی زرند در خرداد ۱۳۵۷ به منظور شستشوی زغالسنگ‌های استخراجی منطقه کرمان – زرند به بهره برداری رسید. این کارخانه در زمینی به مساحت ۲۴۶۰۰ متر مربع احداث شده است؛ و در لحظه راه اندازی دارای ۱۰۲ کیلومتر لوله و تاسیسات آبرسانی، ۷.۵ کیلومتر نوارنقاله و ۵۵۴ کیلومتر کابل کشی برق بوده است. 

برابر با طرح اولیه، کارخانه زغالشویی زرند در برنامه نهایی خود بایستی بصورت سه شیفت (۱۶ ساعت بهره برداری و ۸ ساعت تعمیرات) کار کند؛ که درصورت مهیا بودن تمامی شرایط اعم از تامین خوراک وردی کارخانه و همچنین پارامتر‌های تغلیظ، کارخانه قادر است سالیانه بیش از ۲ میلیون تن زغالسنگ خام را فراوری کند. 

درحال حاضر این کارخانه به صورت سه شیفت با (۱۴ ساعت بهره برداری و ۸ ساعت تعمیرات) با متوسط تناژ ۱۴۰ تا ۱۵۰ تن در ساعت در هر خط کار می‌کند. البته با تغییرات در حال انجام در کارخانه امکان افزایش بار ورودی کارخانه تا حد حداقل ۲۰۰ تن بر ساعت در هر خط در حال فراهم شدن است. 

در یک دهه اخیر به منظور بهبود فرایند، افزایش راندمان کارخانه و افزایش کیفیت کنسانتره تولیدی پروژه‌های متعددی در قالب پایان نامه‌های کارشناسی ارشد در رشته فراوری مواد معدنی در کار خانه تعریف و اجرا شد که نتیجه آن افزایش چشمگیر در راندمان کارخانه و کیفت کنسانتره تولیدی بوده است. این روند رو به جلو در کارخانه هنوز هم ادامه دارد. 

ظرفیت اسمی کارخانه زغالشویی زرند ۴۰۰ تن در ساعت است، اما در حال حاضر به دلیل کمبود زغالسنگ با ۶۰ درصد ظرفیت در حال تولید است و  ۴۳۰ نفر مشغول بکارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار