معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: موکب داران و زائرین در ایام اربعین به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند.

شهامت  با اشاره به اینکه در فصل تابستان هستیم و احتمال مبتلای زائران به برخی بیماری‌ها وجود دارد، گفت: با توجه به بعد زمانی و مسافت طولانی کسانی که قصد زیارت عتبات عالیات را دارند در معرض بیماری های، چون گرمازدکی، بیماری‌های گوارشی و بیماری های تنفسی قرار دارند.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی این استان افزود: در کنار موکب‌ها آموزش‌های لازم به زائران داده می‌شود و همه موکب‌ها مجهز به تجهیزات پزشکی است.

وی عنوان کرد: افراد مسن، زنان باردار و کودکان از جمله کسانی هستند که در معرض این بیماری‌ها قرار دارند و باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشند.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه کفت: نوشیدن مایعات، قرار نگرفتن در معرض گرمای شدید، استفاده از غدا‌های بسته بندی و استاندارد و استفاده از آب سالم و بسته بندی شده از جمله مواردی است که زائران برای مقابله بااین بیماری‌ها باید رعایت کنند.

شهامت تاکید کرد: زائران اربعین برای خرید مواد غذایی از مراکز معتبر و دارای هویت خرید کنند چرا که احتمال مسمومیت غذایی وجود دارد و درصورت استفاده زائران از مواد غذایی مشکوک و آب یخ قطعا با مشکل بیماری‌های گوارشی و اسهال و استفراغ مواجه خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
زیارت قبول انشالله که قسمت ماهم بشود زیارت آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام اما با این جمعیت انبوه سراسری دنیا به عراق وقاطی شدند مردم پاییز امثال را منتظر کرونای جدید باید باشیم