۲۰۲۳؛ بدترین سال برای بازار گوشی‌های هوشمند

گزارشی تازه نشان داده است که سال ۲۰۲۳ تاکنون "بدترین سال" برای بازار جهانی گوشی‌های هوشمند بوده است.

یک گزارش تازه نشان داده است که سال ۲۰۲۳ "بدترین" سال برای بازار جهانی گوشی‌های هوشمند است، به گونه‌ای که این بازار شاهد یکی از کمترین میزان فروش گوشی‌های هوشمند در ۱۰ سال گذشته بوده است. بر اساس آمار اولیه مرکز Counterpoint Research، انتظار می‌رود فروش گوشی‌های هوشمند در ۲۰۲۳ با کاهش ۶ درصدی به ۱.۱۵ میلیارد واحد برسد که این میزان کمترین میزان در یک دهه اخیر است.
 
بر اساس این گزارش، آسیا یکی از موانع اصلی رشد مثبت بازار تلفن همراه است، زیرا سرعت تحولات اقتصادی چین در آغاز سال متوقف شده و این منطقه وسیع شاهد کاهش شدید تراکنش در بازار‌های نوظهور است.
 
گفته می‌شود که ریسک‌های کلان منطقه‌ای نرخ تعویض گوشی‌های هوشمند را به پایین‌ترین حد افزایش می‌دهد. آمریکای شمالی نیز همچنان با کاهش قابل توجه خرید در نیمه اول سال ۲۰۲۳ مانع بزرگی مقابل بهبود اوضاع بازار گوشی‌های هوشمند است.
 
این گزارش همچنین توضیح داده است که با وجود بازار کار قوی و کاهش تورم، مصرف‌کنندگان تمایلی به ارتقای دستگاه‌های خود ندارند و نرخ جایگزینی را برای ایالات متحده و جهان به پایین‌ترین سطح سوق داده اند.

این در حالی است این گزارش پیش بینی کرده است سال ۲۰۲۳ آغاز یک دوره جدید برای اپل به عنوان یک بازار پریمیوم انعطاف پذیر باشد و عملکرد قوی این شرکت در ایالات متحده بتواند به آن کمک کند تا از نظر فروش سالانه برای اولین بار در سطح جهانی به رتبه اول دست یابد.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار