استاندار کرمانشاه بر تسریع در راه اندازی مجتمع صیانت کنگاور جهت بازتوانی معتادین بهبودیافته تاکید کرد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در جلسه برنامه ریزی برای راه اندازی طرح حرفه آموزی و اشتغال آفرینی در مجتمع صیانت کنگاور که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به ضرورت توانمندسازی آسیب دیدگان از اعتیاد گفت : نباید این کار مقطعی باشد و باید به مساله بازتوانی معتادان نگاه راهبردی داشت.

وی یکی از دلایل ناکامی در بازتوانی معتادین را نبود افق بلند مدت و تکرار چرخه معیوب دانست و گفت: به مجتمع صیانت کنگاور نباید نگاه مقطعی و موقتی داشت و باید نگاه ماندگار به آن داشت.

صحرایی بر پیشبرد طرح آماده سازی این مجتمع با کار فرآیندی تاکید کرد و گفت: کار فرآیندی با ورود دستگاه‌ها و نهاد‌های دیگر امکان پذیر است و می‌طلبد که نهاد‌های متصل و درگیر در موضوع بازتوانی و اشتغال فعالانه در این برنامه ورود داشته باشند.

وی گام دیگر در این باره را بسیج حداکثری اثرگذاران مفید اعم از دولتی و غیردولتی در استان عنوان کرد و گفت: هر چه قدر می‌شود باید هم افزایی و تعاون در این طرح ایجاد شود. در این توانمندسازی دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های مربوطه نیز باید ورود کنند. 

استاندارکرمانشاه با اشاره به اهمیت نقش آفرینی بخش غیردولتی در بازتوانی معتادین اظهار داشت: از بخش غیر دولتی هرچه کمک بهتر و بیشتری جمع شود، استقبال خواهد شد.

وی بر مردمی دیدن اقدامات در راه اندازی مجتمع صیانت کنگاور تاکید کرد و گفت: بازارچه این اردوگاه اگر راه اندازی شود و پس از آن اگر جریان سازی اجتماعی صورت گیرد، مردم شهرستان کنگاور و مردم استان میان دار این جریان خواهند شد.

صحرایی افزود: با برپایی برنامه‌های خیریه‌ای در این مجتمع و پشتیبانی جریان رسانه‌ای، مردم استان نیز با اطمینان از اینکه حمایت‌ها صرف توسعه و ارتقا مجتمع خواهد شد، بیشتر کمک خواهند کرد. 

استاندار کرمانشاه گفت: مجتمع صیانت کنگاور باید به مجموعه‌ای خودگردان و سودآور برای ارتقای فعالیت‌های خود و ساماندهی خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد تبدیل شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.