
یاسر کرمی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه این شاخصهای اختصاصی راهبرد مهمی را در حوزه سوادآموزی دنبال میکند، گفت : کرمانشاه در مجموع ارزیابی سال تحصیلی ۱۴۰۱ بر اساس شاخصهای اختصاصی ۲۲ گانه سواد آموزی در بین ۳۱ استان کشور موفق به کسب رتبه برتر شد.
وی با اشاره به شاخصهای تعریف شده، افزود: از جمله این شاخصها میتوان به تبلیغ و ترویج، اطلاع رسانی، تشکیل شوراهای مختلف در حوزه سوادآموزی، ستاد امتحانات، گروه بهبود، مالی، آموزشی، توزیع اقلام آموزشی و… نام برد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه از کسب رتبه مؤثر در رهیافتهای نوین (رسا) توسط استان طی سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این سازمان در گام دوم انقلاب یک تز جدید ارائه داده که طبق آن نهضت سوادآموزی به اهداف اولیه تأسیس خود برگردد.
کرمی با اشاره به تأسیس سازمان نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) و پیام تاریخی ایشان به این سازمان، تصریح کرد: طی سنوات اخیر نهضت از اهداف اولیه خود در حال فاصله گرفتن بود، اما بر اساس این تز جدید تلاش میکنیم نهضت سوادآموزی به شکل نهضتی بودن برگردد.
وی توضیح داد: نهضت سوادآموزی کرمانشاه با دعوت از چهرههای دانشگاهیان برای ارائه مقالات، دانش و راهکارهای نوین علمی آنها در حوزه پیشبرد اهداف والای سوادآموزی، توانست چندین مقاله تهیه کند و این مقالات و کارهای علمی را به سازمان ارائه دهد. کرمی افزود: خوشبختانه کرمانشاه در این زمینه توانست رتبه مؤثر را در رهیافتهای نوین (رسا) بر اساس گام دوم انقلاب کسب کند.
وی از اجرای طرح شتاب بخشی سوادآموزی در کرمانشاه خبر داد و گفت: این طرح در استانهایی اجرایی میشود که نرخ باسوادی در آن استان کمتر از میانگین کشوری است، اما خوشبختانه نرخ باسوادی در کرمانشاه از میانگین کشوری بالاتر است و اجرای این طرح به خواست استان برای تحقق کامل باسوادی در شهرستانهای این استان بوده است.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در برخی از مناطق عشایری، حاشیه و دور افتاده این استان میانگین سطح سواد کمتر از میانگین کشوری است، خاطرنشان کرد: تلاش داریم با اجرای طرح شتاب بخشی در یک پروسه چهار الی پنج ساله نرخ باسوادی در این مناطق را به میانگین کشوری و یا حتی تحقق کامل نرخ باسوادی برسانیم .