پسماند‌های داروئی بیمارستان‌های اهواز به شرکت واجد صلاحیت تحویل داده شد تا به شیوه اصولی دفع گردد.

رییس اداره محیط زیست اهواز گفت: پسماند‌های داروئی یکی از انواع بسیار مهم پسماند‌های پزشکی است که لازم است در منابع تولید، تفکیک و به صورت اصولی دفع گردند.

 علی بنی عگبه می گوید: در صورتی که توجه کافی به این دسته از پسماند‌ها و مدیریت صحیح آن صورت نگیرد مشکلات عدیده زیست محیطی مورد انتظار خواهد بود. شهرستان اهواز ۲۰ بیمارستان فعال دولتی، خصوصی و نظامی دارد که توسط این اداره مرتباً، پایش می‌شوند.

به گفته او در کلیه بیمارستان‌های اهواز. پسماند‌های دارویی طبق شیوه نامه ضوابط و روش‌های مدیریت پسماند‌های پزشکی و وابسته تفکیک، جمع آوری و پس از نگهداری در ظروف ویژه به شرکت واجد صلاحیت زیست محیطی تحویل داده می‌شود تا پس از تبدیل در کوره‌های حرارتی، دفع نهایی گردد. 

بنی عگبه گفت: ۳۴۶۰ گیلوگرم پسماند‌های دارویی بیمارستان‌های مهر، طالقانی و نفت پس از بارگیری، پلمپ کامیون‌های حمل بار و تنظیم صورتجلسه انتقال با نظارت کارشناس این اداره و حضور نماینده شرکت دریافت کننده پسماند به خارج از استان ارسال گردید.

به رییس اداره محیط زیست اهواز با توجه به مقدار تولید این نوع پسماند که نسبت به دیگر انواع پسماند پزشکی حجم کمتری دارد، بارگیری و انتقال پسماند‌های دارویی سالانه یک تا دوبار صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.