کمبود شیر خشک در داروخانه‌های خوزستان سبب بروز مشکلاتی برای خانواده‌های دارای فرزند وابسته به این مکمل غذایی شده است.

 این روز‌ها عبارت "فعلا شیر خشک نداریم" در بسیاری از داروخانه‌های فعال در سطح استان خوزستان به چشم می‌خورد، گلایه مردم نیز گواه بر این موضوع است و می‌گویند: به داروخانه‌های زیادی مراجعه کرده ایم، ولی این ماده غذایی نوزادان گوهری نایاب شده است.

متصدیان فروش در داروخانه دلیل این موضوع را کاهش سهمیه مطرح می‌کنند و سبب شده مصرف کنندگان برای تهیه آن با مشکل مواجه شوند.

بنابر اذعان داروخانه ها، در هفته‌های اخیر توزیع بسیار کم بوده، بطوریکه سهمیه هر داروخانه فقط ۲ کارتن ۱۲ عددی است و در بازه زمانی ۲ تا ۳ ساعت به فروش می‌رسد.

البته این مشکل مختص داروخانه‌های خوزستان نیست و داروخانه‌های سایر استان‌ها نیز از کمبود و نبود شیر خشک به ویژه محصول نان گلایه دارند.

آقای ناصری معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان در این خصوص گفت: مشکل کمبود و نبود شیر خشک در استان را به عنوان مدعی العموم از معاونت غذا و دارو پیگیری کردیم.

او به بیان ادله و توجیه از سوی این معاونت اشاره کرد و افزود: پیگیری این موضوع تا حصول نتیجه و رفع مشکل ادامه دارد و به محض شفاف شدن ادله، مسائل برای مردم و هم استانی‌ها گزارش داده خواهد شد.

حسین هادوی رئیس اداره فرآورده‌های طبی، سنتی و مکمل‌های غذایی و شیرخشک معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: دلیل کمبود شیر خشک نان، کاهش تولید از سوی تولیدکننده است.

او  با بیان اینکه سایر محصولات شامل؛ ببلاک، بیومیل و آبتامیل به وفور در بازار وجود دارد، افزود: براساس وعده‌های داده شده از سوی سازمان غذا و دارو برای افزایش سهمیه داروخانه ها، این کمبود رفع خواهد شد.

مردم انتظار دارند پیش از بروز مشکل کمبود و نبود شیر خشک در بازار، تولید و توزیع براساس نیاز انجام شود تا مصرف کنندگان دغدغه تامین این محصول را نداشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
کجا به وفور گیر میاد دروغ نگید، نیست ، بیومیل الان ۳ ماهه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
باسلام شما که شیر خشک را قطع می‌کنید می‌توانید بدونه غذا بمانید پس طفلهای معصوم چه گناه کردن شیر ازشان قطع می‌کنید اقا ما شیر نداریم داروخانه ها شیر ندارن خوزستان شیرنان دوندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
ماخوزستانیم . نه ماهشهر نه هندیجان شیر نان نیست . شیر نان مصرفی بچه من که الان یک سال و یک ماهشه نان ۳ هست . وقتی مادر به دلیل مصرف دارو نمی تونه به بچه شیر بده چاره ای جز مصرف شیر خشک نیست ‌ . و وقتی نباشه تکلیف ما چیه و گاهی هم که میارن ما مطلع نمی شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
سلام
منم استان گلستان هستم اینجام شیرخشک به سختی پیدا میشه حتی مجبور شدم شیرخشک دخترمو چون پیدا نمیشد از اپتانیل به بیومیل تغییر بدم ولی همینم سخت پیدا میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۳:۳۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
متاسفانه چند ماه هست در شهرهای جنوبی استان فارس هم کمبود شیر خشک هست، الان که چند روزه شیر خشک گران کردند ولی دوباره سخت گیر میاد، ضمنا تبلیغ فرزند آوری نکنید هر روز گرانی شیر و مامی