بحران شیر خشک در آمریکا افزایش یافته به طوری که در حال حاضر ۷۰ درصد از موجودی شیر خشک در این کشور به اتمام رسیده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی نیوز»، سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد به زودی قرار است میلیون‌ها قوطی شیر خشک از استرالیا و انگلیس وارد این کشور شود. دولت برای سومین بار لایحه تولید دفاعی را ارائه کرده تا بتواند منابع لازم برای تامین شیر خشک مورد نیاز را فراهم کند.

خبرنگار ان‌بی‌سی در کاخ سفید گفت: قفسه‌های شیر خشک فروشگاه‌ها در سراسر آمریکا خالی شده است. داوطلبان در برخی مناطق راهکار‌هایی را برای تامین شیر خشک مورد نیاز برخی خانواده‌های در معرض آسیب به کار گرفته اند تا شیر خشک مورد نیازشان را فراهم کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۷۰ درصد از شیر خشک موجود در فروشگاه‌های آمریکا به اتمام رسیده است. روز جمعه در شهر «دیربورن» در ایالت میشیگان خودرو‌ها در صف طولانی حدود یک کیلومتری برای فراهم کردن شیر خشک ساعت‌ها معطل شدند. داوطلبان برای تامین نیاز‌های ضروری مردم با مشکلاتی مواجه شده اند. برخی از مردم به دلیل اتمام شیر خشک موجود، نا امیدانه و با دست خالی به خانه باز می‌گردند.

سازمان غذا و دارو در هفته جاری اعلام کرد قرار است میلیون‌ها قوطی شیر خشک از برخی شرکت‌های خارجی وارد آمریکا شود تا کمبود این محصول به نوعی جبران شود. قرار است ۱.۲۵ میلیون قوطی شیر خشک از استرالیا و ۲ میلیون قوطی شیر خشک نیز از انگلیس وارد شود. همچنین دولت بایدن برای سومین بار لایحه تولید دفاعی برای تامین شیر خشک لازم را ارائه کرده است. این لایحه کارخانه‌های تولیدی در آمریکا را مجبور می‌کند تا اقدام به افزایش منابع مورد نیاز برای تولید شیر خشک کنند.

چهارشنبه گذشته «جیل بایدن» همسر رئیس جمهور آمریکا در فرآیند ارسال دومین محموله اضطراری شیر خشک وارداتی از فرودگاه بین المللی دالاس به واشنگتن دی سی شرکت کرد. اما به نظر می‌رسد کمک‌های ضروری برای خانواده‌های نیازمند به شیر خشک و مقامات محلی به این زودی‌ها محقق نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار