معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان از اختصاص ۱۴ هزار پاکت شیر مصنوعی یارانه‌ای به صورت رایگان به کودکان زیر یکسال در جمعیت روستایی خبر داد.

 مهرداد شریفی معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان گفت: در سومین بخش توزیع، ۱۴ هزار پاکت شیر مصنوعی یارانه‌ای به صورت رایگان به کودکان زیر یکسال مصرف کننده این نوع شیر در جمعیت روستایی اختصاص یافت.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ هزار قوطی شیر مصنوعی یارانه‌ای به جمعیت روستایی تعلق گرفته است، افزود: در این زمینه کمبودی نداریم.   

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت، ترویج تغذیه با شیر مادر را سرمایه گذاری در سلامت انسان‌ها و عامل مهمی برای توسعه پایدار معرفی می‌کند و بر اساس داده‌های موجود شیوه نادرست تغذیه با شیر مادر به طور قابل توجهی به سلامت، تکامل و بقای شیرخواران، کودکان و مادران آسیب می‌رساند.

آقای شریفی گفت: آغاز خودسرانه شیرمصنوعی (شیرخشک)، می‌تواند منجر به قطع زودرس وغیر ضروری تغذیه شیرخواران با شیرمادر و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌ها شود.

او  می‌گوید: درصورتیکه شیرخواری دارای شرایط دریافت شیرمصنوعی باشد، در مراقبت‌های بهداشتی، شناسایی شده و به مشاور شیردهی شهرستان ارجاع می‌شود که پس از بررسی توسط مشاور و تائید در کمیسیون شیر، سهمیه شیرمصنوعی برای وی لحاظ خواهد شد.

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان گفت: به منظور ارتقاء سلامت کودکان و پیشگیری از سوء تغذیه در جمعیت عشایری و سخت‌گذر نیاز به حضورستاد شهرستان نبوده و با تایید تیم سلامت، به کودکان زیر یک سال دارای شرایط، شیرمصنوعی (شیرخشک)، اختصاص می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.