مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمان گفت: ۵ هزار و ۷۰۰ مدرسه در استان کرمان وجود دارد که ۲۰ درصد آن‌ها تخریبی یا نیازمند مقاوم‌سازی است.

رضا هدایتی در نشست خبری گفت: هزار و ۵۰۰ کلاس درس تا پایان سال، تحویل آموزش و پرورش استان می‌دهیم که ۸۰۰ کلاس آن تا اول مهرماه تحویل داده خواهد شد و در هفته دولت و اول مهرماه به بهره‌برداری خواهند رسید.
 
او افزود: متوسط سرانه فضای فیزیکی آموزشی کشور، ۵.۲۳ درصد و استان کرمان حدود ۵.۲ درصد است؛ اما سرانه فضای آموزشی شهر کرمان کمتر از استان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان با اشاره به وجود حدود ۶۰۰ هزار دانش آموز در استان کرمان بیان کرد: با بهره‌برداری ۸۰۰ کلاس درس، ۰.۱ متر مربع به ازای هر دانش آموز به سرانه آموزشی استان افزوده می‌شود و تا پایان سال  و افتتاح ۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس، این عدد به ۰.۲ مترمربع خواهد رسید.

او افزود: از مهر پارسال، تاکنون سیستم سرمایش و گرمایش ۹۷۰ کلاس درس استانداردسازی شده که ۶۰ درصد آن مربوط به جنوب استان بود.

هدایتی تصریح کرد: استانداردسازی سیستم‌های سرمایش و گرمایش کلاس‌های باقیمانده جنوب طی ۳ سال باید انجام شود.

او بیان کرد: ۴۰ مدرسه کانکسی مستقل که بالای ۱۰ دانش آموز دارند، احصا شده و ۴۲ مدرسه کوچک یک کلاسه یا ۲ کلاسه در بخش دولتی شناسایی شدند که در حال ساخت مدارس هستند و امیدواریم تا دهه فجر به بهره‌برداری برسند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان درباره وضعیت مدارس غیرایمن و نامقاوم گفت: در استان کرمان تقریبا ۵ هزار و ۷۰۰ مدرسه داریم که ۲۰ درصد آن‌ها تخریبی یا نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار