رئیس سازمان مردم نهاد طلوع پیوند آسمانی گفت: کارگاه آموزشی یک روزه هر هفته با عنوان همایش خانه آسمانی ویژه نوعروسان و دامادهای قمی برگزار خواهد شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان مردم نهاد طلوع پیوند آسمانی، محمد توکلی کیا با بیان اینکه افزایش سطح سلامت جسمی و روانی در خانواده‌ها برای بهتر زندگی کردن یکی از مهم‌ترین اهداف دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی این سازمان است، گفت: با ارتقا سطح سلامت روانی و جسمی خانواده آمار طلاق در کشور کاهش چشمگیری خواهد یافت.
وی ادامه داد: سلسله همایش‌های خانه آسمانی برای ششمین بار در استان قم و مختص زوج‌های جوان در بدو ازدواج برگزار می‌شود که این مهم نشان دهنده استمرار، عزم، آهنگ و اراده‌ای است که در تداوم اینگونه برنامه‌ها دیده می‌شود.
توکلی کیا تصریح کرد: آموزش‌ مهارت‌های زندگی و فرزند پروری از جمله عوامل مهم کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است که باید خانواده‌ها و مسئولان مربوطه در این راستا برای آموزش مهارت‌های زندگی به فرزندانشان تلاش مضاعف داشته باشند.
وی افزود: برای آموزش مهارت‌های زندگی به آحاد جامعه، سازمان مردم نهاد طلوع پیوند آسمانی با فضا‌سازی، آگاه‌سازی و آموزش‌سازی در جامعه تلاش می‌کند با اطلاع‌رسانی و آموزش درست مهارت‌های زندگی را به مردم ارایه دهد.
دبیر جشنواره ملی پیوند آسمانی با بیان اینکه آموزش مهارت‌های زندگی از جمله آموزش پیش از ازدواج می‌تواند در انتخاب همسر به جوانان کمک موثری کند، اظهار کرد: جوانان با این آموزش‌ها با معیارهای ازدواج آشنا شده و می‌توانند همسر مناسب خود را انتخاب کنند که تحقق این امر موجب تشکیل خانواده‌های موفق می‌شود.
وی با تاکید براینکه تشکیل خانواده موفق، سالم و ارتقا بهداشت روانی و اجتماعی خانواده یکی از مهم‌ترین اهداف این سازمان است، گفت: با تحقق این اهداف بسیاری از مشکلات خانوادگی در جامعه کاهش خواهد یافت.
توکلی کیا با بیان اینکه زندگی بسیاری از زوج‌ها در پنج سال اول زندگی به علت عدم شناخت یکدیگر متلاشی می‌شود، افزود: با آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان، آن‌ها در زمان تشکیل خانواده با نحوه ارتباط درست با همسر، نحوه درست انتقال احساسات به یکدیگر و نحوه چگونگی درست زندگی کردن آشنا می‌شوند که همین امر موجب افزایش تعداد خانواده‌های موفق و بهتر زیستن جوانان در جامعه خواهد شد.
مشاور مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با اظهار اینکه در 9 ماهه سال جاری بیش از 2 هزار نفر در کلاس‌های مهارت زندگی با عنوان همایش خانه آسمانی آموزش دیدند، گفت: باید آموزش مهارت‌های زندگی در جامعه
فرهنگ‌سازی شود تا سلامت اجتماعی در جامعه ارتقا یابد، و بر همین اساس پس از پایان ماه صفر پنجشنبه هر هفته کارگاه آموزشی یک روزه با عنوان همایش خانه آسمانی ویژه نوعروسان و دامادهای قمی به صورت رایگان با حمایت استانداری قم و با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان، معاونت فرهنگی شهرداری قم، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و مرکز بهداشت استان قم برگزار خواهد شد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.