کارشناس مسئول واحد بهبود تغذيه معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي نيشابور، استفاده از روغن کنجد را در درمان اختلالات عصبي و افزايش نشاط و هوشياري مؤثر دانست.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ ليلا شورورزي،کارشناس مسئول واحد بهبود تغذيه معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي نيشابور اظهار داشت: روغن کنجد علاوه بر دارا بودن چربي هاي غير اشباع مانع اختلالات عصبي، افزايش نشاط و هشياري، کاهش دردهاي مزمن و گرفتگي غضلات مي شود.

وي افزود: ويتامين E موجود در روغن کنجد خطر بروز بيماريهاي قلبي و عروقي را در افراد کاهش مي دهد.

علاوه بر اين روغن کنجد تا 200 درجه سانتيگراد حرارت، هيچ گونه اختلالي در ترکيب آن به وجود نمي آورد و در بين روغن هاي گياهي موجود، در برابر حرارت دوام بيشتري دارد.

اين كارشناس تفذيه در ادامه گفت: همچنين روغن زيتون عملکرد محافظتي براي معده داشته و اين ارگان را از زخم و التهاب مصون نگه مي دارد و سبب افزايش ترشح صفرا و هورمن هاي لوزالمعده شده و در نتيجه از تشکيل سنگ صفرا جلوگيري مي کند .

گفتني است: بر اساس تحقيقات انجام شده در روغن زيتون نوعي آنتي اکسيدان با عوامل ضد سرطان موجود است که گلبولهاي قرمز خون را از صدمه محافظت مي کند اما با تمام اين فوايد بهتر است از حرارت دادن زياد روغن زيتون اجتناب شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار