رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام دیرهنگام کتب درسی باعث ایجاد اختلال در توزیع می‌شوند.

با نزدیک شدن سال تحصیلی جدید یکی از موضوعات مهمی که ذهن والدین و دانش آموزان را درگیر می‌کند دریافت کتاب‌های درسی است. دغدغه‌ای بسیار مهم که با سهل انگاری برخی والدین و مسئولین  امر فرایند توزیع کتب درسی را با مشکل مواجه می‌کند.

در همین راستا علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ثبت سفارش کتب درسی منوط به ثبت نام در مدارس است؛ ثبت نام با تاخیر دانش آموزان در مدرسه و ثبت نام دیرهنگام  برای کتب درسی آن‌ها باعث ایجاد اختلال در توزیع کتب می‌شوند.

وی با بیان این که سامانه ثبت سفارش تا بعد از مهر باز است؛ تصریح کرد: والدین با ثبت نام زودتر به آموزش و پرورش کمک می‌کنند؛ زیرا با ثبت نام در مدارس و ثبت سفارش زودتر سازمان پژوهش اطلاعات لازم را برای ارسال کتب درسی به سراسر کشور دریافت می‌کند.

توزیع ۹۰ درصد کتاب های درسی در شهریور

لطیفی با بیان این که ارسال کتاب‌ها زمان می برد؛ افزود: توزیع ۹۰ درصد کتاب های درسی در شهریور انجام شده است و اگر زمان ثبت نام به مهر موکول و با تاخیر همراه شود، همین امر باعث دیر تحویل دادن کتاب‌ها به دانش آموزان می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به تولید کتاب های درسی بیش از نیاز دانش آموزان افزود: خانواده ها از بابت کتاب درسی فرزندانشان نگرانی نداشته باشند. کتاب بیش از نیاز دانش آموزان تولید شده اند. اگر در فرایند ثبت نام مدرسه و ثبت کتب درسی تاخیری نداشته باشند، پیش از شروع سال تحصیلی دانش آموزان کتاب خود را دریافت خواهند کرد.

همچنین محمد علوی تبار، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در این باره گفت:چاپ کتب درسی سال تحصیلی از شهریور سال قبل آغاز شده و در بهمن یا اسفند بر اساس پیش بینی ها و آمار سالانه دانش آموزان به استان‌های کشور توزیع می‌شود.

چاپ ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی برای سال تحصیلی جدید

او با بیان این که ۱۵۶ میلیون جلد کتاب تولید شده به مرور زمان در استان‌ها توزیع و از بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ شهریور فرایند توزیع کتب درسی به مدارس آغاز شده است؛ افزود: دانش آموزانی که فرایند ثبت نام مدرسه‌ آن‌ها به طور کامل انجام شده و در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی ثبت نام‌کرده اند طبق برنامه ریزی ادارات کل استان ها و اعلام مدارس، می توانند کتاب‌های خود را از مدرسه تحویل بگیرند. از  ۲۴  شهریور با مراجعه به مدرسه کتاب‌های خود را تحویل بگیرند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.