یک شرکت دانش‌بنیان ضمن توسعه فناوری پوشش‌های پودری، خدمات تست و آزمون این فرآورده‌ها را با هدف ارتقای کیفیت این محصولات ارائه می‌دهد.

احسان وهابی آقابابایی، مدیر کنترل کیفی این شرکت، توسعه فناوری پوشش‌های پودری را از زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت نام برد و گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی رنگ در صنعت و نیازسنجی بازار ایران، این شرکت اقدام به توسعه فناوری پوشش‌‏های پودری از کشور‌های ترکیه و ایتالیا کرد و از همان سال گروهی از متخصصان و مهندسان زبده، در قالب یک تیم تحقیقاتی پژوهشی تولید رنگ‌های پودری را آغاز کردند.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، وی افزود: با واردات تجهیزات آزمایشگاهی و ماشین‌‏آلات تولیدی روزآمد دنیا و انواع پژوهش‌های هدفمند، از مقیاس آزمایشگاهی وارد فاز تولید صنعتی شدیم و ضمن تولیدات دانش‌بنیان، خدمات تست و آزمون در این حوزه را ارائه می‌دهیم.

آقابابایی با بیان این‌که این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌‏های تولیدکننده پوشش‏‌های پودری بر مبنای نانو است، ادامه داد: این مجموعه تولیدی و تحقیقاتی، یکی از اولین تولیدکننده‌‏هایی به شمار می‌‏رود که با تکیه بر دانش نیروی انسانی متخصص و بومی توانسته ‏است به تولید پوشش پیشرفته FBE دست یابد و به عنوان اولین شرکت دانش‌‏بنیان فناور در زمینه‏ تولید پوشش پودری الکترواستاتیک در کشور شناخته شود.

این فعال فناور با اشاره به انواع خدمات آزمایشگاهی قابل ارائه در این مجموعه فناور افزود: انجام انواع آزمایش‌ها، کنترل کیفیت و طراحی و ساخت انواع رنگ‌ها، در بخش آزمایشگاهی این شرکت انجام می‌شود.

مدیر کنترل کیفی این شرکت ادامه داد: خدمات آزمایشگاهی متنوعی همچون آزمون تعیین براقیت در رنگ‌ها و روکش‌های سطحی، آزمون سنجش میزان براقیت، ضخامت و فیلم خشک، سنجش استحکام و براقیت انواع پوشش‌ها در زوایای مختلف و سنجش میزان ضخامت پوشش‌های چندلایه، بخشی از خدمات آزمایشگاهی قابل ارائه در این شرکت به شمار می‌رود.

وی به توانایی انجام خدمات پژوهشی در این شرکت اشاره کرد و افزود: از دو مورد از پروژه‌های پژوهشی که توسط محققان این شرکت انجام شده است، می‌توان به پروژه‏ بهبود خواص FBE و همچنین استفاده از سامانه UV اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار