۲ پایگاه اطفا حریق در شهرستان‌های جیرفت و قلعه گنج احداث می شود‌.

 قاسم رحیمی نیا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در حاشیه بازدید از مراتع شهرستان قلعه گنج از احداث ۲ پایگاه اطفای حریق در بخش ساردوئیه و منطقه چاه دادخدای شهرستان‌های جیرفت و قلعه گنج از محل اعتبارات ملی طی  امسال خبر داد. 

او با بیان اینکه پایگاه‌های اطفای حریق میزان حریق در سطح جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی را کاهش می‌دهند، تصریح کرد: با احداث این پایگاه‌ها، می‌توان بخش عمده‌ای از عرصه‌های منابع طبیعی در این مناطق را از تخریب و آتش سوزی که نتیجه آن نابودی مراتع است، حفظ کرد. 

رحیمی نیا  با اشاره به مشخص شدن موقعیت مکانی احداث پایگاه‌های اطفای حریق ساردوییه و چاه دادخدا افزود: اعتبارات این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی می‌باشد و امیدواریم با حمایت مسئولان منطقه این پایگاه‌ها تا سال آینده احداث و به بهره برداری برسند. 

او با اشاره به وسعت مراتع در بخش ساردوییه و چاه دادخدا اضافه کرد: با فعال شدن این پایگاه‌ها، تأمین تجهیزات و امکانات ضروری است تا در زمان بروز آتش‌سوزی در حداقل زمان ممکن، مانع از گسترش آتش‌سوزی به مناطق بیشتر شود. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه اگر در لحظات ابتدایی به آتش سوزی رسیدگی شود، آتش سوزی راحت‌تر مهار می‌شود به اهمیت راه اندازی و احداث پایگاه اطفای حریق در مناطق حساس و حادثه خیز جنوب کرمان اشاره کرد.

 او بیان کرد: اقدامات حفاظتی به منظور حراست از عرصه‌های منابع طبیعی بیش از پیش در دستور کار منابع طبیعی جنوب کرمان قرار گرفته که امیدواریم مردم طبیعت دوست هم با مشاهده هر گونه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... با تماس به سامانه ۱۳۹ و ۱۵٠۴ ما را در حراست از انفال یاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار