دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد برای شناسایی، جذب بی‌سوادان و بازماندگان از تحصیل راهکار پژوهشی ارائه دهند.

جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی آموزش وپرورش استان به ریاست معاونت سیاسی امنیتی استاندار و با حضور اعضاء با سه دستور کار، رهیافت‌های نوین سواد آموزی، فعال سازی شورای پشتیبانی شهرستان‌ها ومناطق جهت همکاری بیشتر فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و همکاری نهاد‌های مرتبط در خصوص شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل سنین ۶ تا ۱۸ سال در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در این نشست از انعقاد تفاهم میان معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش و دستگاه‌های استان برای ریشه‌کنی سوادآموزی خبر داد.

سید جواد هاشمی مهر افزود: فرمانداران وبخشداران به عنوان روسای شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان‌ها هستند که باید با جدیت بیشتری جلسات را تشکیل دهند و مدیرکل امور اجتماعی استانداری نیز این موارد را پیگیری نماید.

وی اهمیت سواد در زندگی را بسیار مهم دانست و بر برنامه ریزی جهت جذب وشناسایی بیسوادان و کم سوادان در استان تاکید کرد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان نیز در این جلسه گفت: با توجه به درصد بالای بی سوادی در برخی از شهرستان‌ها و نیز پراکندگی بی سوادان، امر شناسائی، جذب و آموزش بی سوادان نیازمند همت همگانی و کار جمعی است.

سید حمزه باقری نژاد به فراخوان رهیافت‌های نوین سواد آموزی اشاره کرد و افزود: همه فرهنگیان، دانشگاهیان، صاحبان قلم، اصحاب رسانه، علاقه‌مندان به کار پژوهشی می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند تا با استفاده از ایده‌ها و نظرات آنان بتوانیم در امر شناسائی، جذب و آموزش و ریشه کنی بی سوادی بهره‌مند شویم.

وی محور‌های اصلی فراخوان رهیافت‌های نوین سواد آموزی را در دو بخش، ایده‌ها و راهکارها، مقالات، پژوهش‌ها و محصولات و تولیدات در قالب سکوها، نرم افزار‌ها و بازی‌های آموزشی عنوان کرد.

باقری نژاد به جامعه هدف مرتبط با سواد آموزی اشاره کرد و گفت: دستگاههای کمیته امداد حضرت امام (ره)، سازمان بهزیستی وجهاد کشاورزی در این زمینه می‌توانند یاریگر ما باشند که تفاهم نامه‌هایی منعقد شده است.

وی افزود: بی سوادی می‌تواند زمینه ساز خیلی از مشکلات بوده و در مقابل آن دانش و سواد می‌تواند زمینه ترقی افراد جامعه گردد که می‌طلبد همه این نهاد‌ها با اهرم هایی، چون تشویق، ترغیب، با نهضت سواد آموزی همکاری نمایند تا بتوانیم این قشر را شناسایی کرده و در زمینه آموزش آن‌ها اقدام کنیم.

معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد بر فعال سازی شورای پشتیبانی جهت همکاری بیشتر از جانب فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به درصد بالای بی سوادی در برخی از شهرستان‌ها و نیز پراکندگی بی سوادان، امر شناسائی، جذب، آموزش بی سوادان نیازمند همت همگانی و کار جمعی هست که برای رهایی از این معضل نیاز به کار جهادی و همگانی است و می‌طلبد که تمام دستگا‌های مرتبط دست در دست همدیگر با همیاری و همراهی مدد نموده تا بتوانیم در این امر خطیر گام اساسی برداریم.

وی بیان کرد: شورای پشتیبانی به ریاست استاندار محترم مهمترین و اصلی‌ترین پایگاه برای عزم جدی مسئولین استانی و نیز مسئولین شهرستانی برای شناسایی، جذب و آموزش بیسوادان می‌باشد.

تاسیس مرکز یادگیری مشارکتی توسط سازمان جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، تشکیل کارگروهی متشکل از دستگاه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)، صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و نهاد‌های مرتبط جهت شناسایی، جذب، پشتیبانی لازم جهت آموزش بی‌سوادان، کم سوادان و بازماندگان از تحصیل به صورت ماهانه و برگزاری جلسات منظم شورای پشتیبانی به صورت فصلی توسط فرمانداران و بخشداران سراسر استان از مصوبات جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.