معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد امسال آمار صادرات از خراسان جنوبی ۴۸ میلیون دلار است که افغانستان با ۴۱میلیون دلار بیشترین  صادرات را داشته است.

اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی  در کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان از دستگاه‌های متولی خواست که روند صادرات کالا‌ها به کشور افغانستان را با کار تیمی، همدلی و همراهی تسهیل کنند.

وی افزود: دستگاه‌های متولی راهکار‌های توسعه صادرات را به استانداری ارسال کنند تا با به کارگیری و تدوین سند توسعه صادرات استان توسعه صادرات را از مرز استان رقم بزنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: استقرار کنسولگری افغانستان در بیرجند توسط دستگاه‌های متولی در استان پیگیری شود.

همچنین مدیر کل گمرکات استان گفت: امسال آمار صادرات از خراسان جنوبی ۴۸ میلیون دلار است که افغانستان با ۴۱ میلیون دلار بیشترین  صادرات را داشته است.

خراسان جنوبی موقعیت جغرافیایی و بیشترین مرز مشترک خاکی به میزان ۳۳۱ کیلومتر با کشور افغانستان، وجود دو بازارچه مرزی و عبور دو کوریدور بزرگ ترانزیتی کشور "چابهار به سرخس" و " بندر عباس به مشهد" از این استان شرایط اقتصادی ویژه‌ای را فراهم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار