آمبولانس‌های فعال استان تهران ۲۸۶ دستگاه است

رئیس اورژانس استان تهران گفت: آمبولانس‌های فعال استان تهران ۲۸۶ دستگاه است و ۱۵۷ پایگاه در کلانشهر تهران فعالیت می کنند.

محمد اسماعیل توکلی، رئیس اورژانس استان تهران گفت: تعداد کل ماموریت‌های اورژانس استان تهران ۳۷۱ هزار و ۱۰۲ ماموریت است که ۶ درصد افزایش یافته است. تعداد ماموریت‌های آمبولانس ۲۳۱ هزار و ۹۸۳ عدد است. 

به گفته وی تعداد ماموریت‌های موتورلانس ۱۳۸ هزار و ۷۹۱ عدد بوده که ۷درصد افزایش داشته است. 

او بیان کرد: ماموران تکنسین اورژانس ۱۳ هزار و ۷۹۴ مصدوم را به صورت سرپایی درمان و ۸۴ هزار و ۱۴۱ نفر را به بیمارستان منتقل کرده اند. 

رئیس اورژانس استان تهران افزود: آمبولانس‌های فعال استان تهران ۲۸۶ دستگاه است و ۱۵۷ پایگاه در کلانشهر تهران فعالیت می کنند. استان تهران دارای ۹۴ پایگاه شهری و ۴۰ جاده‌ای ۴۰ پایگاه جاده‌ای است.

توکلی افزود: آمار ها نشان می دهد که ۹۰۰ هزار تماس در استان تهران با اورژانس گرفته و ۲۵ درصد از ماموریت ها مربوط به تهران است. در سال گذشته بیش از ۴۵۰ پرواز توسط بالگرد اورژانس انجام شده است. 

او افزود: بیش از سه هزار دستگاه آمبولانس در کشور فرسوده است. هم اکنون ۸۰ درصد ناوگان استان تهران فرسوده است و ۸۰دستگاه آمبولانس مناسب داریم. اورژانس استان تهران به ازای هر پایگاه عملیاتی شش نفر نیرو داشته در صورتی که باید ۱۵ نفر باشند. 

توکلی گفت: استان تهران دارای ۴ پایگاه فعال بانوان به صورت ۱۲ ساعتی است که پایگاه پنجم به زودی راه اندازی می شود. 

او ادامه داد: روزانه ۳۵۰۰ ماموریت و  بیش از ۱۰ هزار تماس داریم که این میزان ماموریت منجر به انتقال بیش از ۸۰۰ مصدوم به بیمارستان می شود. به طور کلی نیازمند ۷۰۰ پایگاه شهری در تهران هستیم.

توکلی بیان کرد: مدت زمان رسیدن آمبولانس از ۱۷ به ۱۱ دقیقه رسیده است. اورژانس ۲۶۱۳۰۰۰ تماس داشته که  از بین آن ها ۱۷۰ هزار تماس، مزاحمت تلفنی بوده است. با قوه قصائیه صحبت‌هایی در خصوص مزاحمت تماس‌ها و بی حرمتی نسبت به پرستاران تریاژ صحبت شده است تا این موضوع پیگیری قضائی شود. 

او ادامه داد: معافیت گمرکی برای واردات آمبولانس ویژه خیرین به تصویب و در سال جاری مجمع خیرین اورژانس در زمینه خرید آمبولانس ورود پیدا خواهند کرد. 

توکلی افزود: در استان تهران به  ۳۱۲ پایگاه شهری نیازمندیم. در استخدام جدید وزارت بهداشت ۳۵۰۰ نیرو به اورژانس کشور اختصاص یافته که ۳۰۰ نفر از آنان  برای استان تهران است. 

 رئیس اورژانس استان تهران  گفت: همکاران اورژانس روزانه بیش از ۲۰ ماموریت را انجام می‌دهند که فشار کاری و سختی‌های دیگر سبب شده تا برخی از این همکاران از اورژانس بروند که در این حالت هزینه‌های زیادی به حوزه سلامت وارد می‌شود. 

او بیان کرد: در ایام اربعین اورژانس کشور آماده ارائه خدمت به زائران خواهد بود و در مرز مهران اورژانس استان تهران مستقر خواهد شد.

توکلی بیان کرد: اعزام بیمار به بیمارستان حتما انجام نمی‌شود و تکنسین اورژانس بعد از انجام معاینات تشخیص و تصمیم به اعزام به بیمارستان را خواهد گرفت. 

رئیس اورژانس استان تهران  گفت: اورژانس هوایی ۱۱ عضو پیوندی را منتقل کرده است. تصادفات و  سقوط از ارتفاع غیر هم تراز از جمله دیگر ماموریت‌های اورژانس هوایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.