پوشش حداکثری عزاداری‌های محرم از قاب شبکه خاوران

شبکه خاوران در دهه اول محرم، عشق و ارادت مردم به سید الشهداء را از جای جای استان به تصویر کشید.

مدیرکل صدا و سیمای استان با بیان اینکه شبکه خاوران در محرم امسال مبنای خود را بر پوشش حداکثری عزاداری‌های مردم حتی در دورترین و مرزی‌ترین مناطق روستایی قرار داد گفت: در دهه اول محرم ۱۶ هزار و ۷۵۵ دقیقه برنامه از معاونت‌های سیما، صدا، خبر و فضای مجازی تولید و پخش شد که بیش از ۲ هزار دقیقه از این برنامه‌ها مربوط به پخش زنده عزاداری‌ها، سخنرانی‌ها و برنامه‌های محوری مردم استان بوده است.

آینه دار افزود: سیمای خاوران از ابتدای محرم با هدف تبیین قیام عاشورا در ابعاد مختلف علاوه بر اختصاص برنامه‌های روتین خود همچون صبحانه، پرسمان و زندگی سلام به موضوع محرم و تبیین و تحلیل برنامه‌های محرم، ویژه برنامه‌های "خیمه گاه " و "تکیه حسینی " را به مدت ۱۰ شب به روی شبکه خاوران آنتن برد.

وی گفت: پوشش مراسم‌های عزاداری مردم از غرب تا شرق استان که یکی از اهداف شبکه خاوران در این روز‌ها بود هم از ابتدای محرم در برنامه‌های " بیکران عشق " و روضه الشهدا " از قاب شبکه خاوران برای هم استانی‌ها به تصویر کشیده شد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با اشاره به پوشش بی سابقه مراسم عزاداری‌های امسال مردم استان نسبت به سال‌های گذشته گفت: در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی شبکه خاوران با اعزام ۱۵ گروه از معاونت‌های سیما، صدا، فنی و خبر عزادارای‌های مردم استان را در ۴۰ نقطه مختلف به صورت زنده و ضبطی از قاب شبکه استانی و ملی انعکاس داد.

آینه دار با اشاره به انعکاس عزاداری مردم در ۲۳ نقطه در مناطق روستایی و مرزی به مدت ۴۹۵ دقیقه و ۱۷ شهر استان گفت: در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی ۹ شبکه ملی در ۳۳ نوبت به مدت ۲۴۳ دقیقه عزاداری‌های مردم استان را پخش کردند

وی با اشاره به تعامل مخاطبان با فضایی مجازی شبکه خاوران گفت: در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی مخاطبان شبکه خاوران بیش از ۵۸۷ عکس و فیلم از مراسم و آداب و رسوم عزاداری در نقاط مختلف استان برای انعکاس ارسال کردند.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی در پایان با اشاره به رسالت معاونت خبر در انعکاس به موقع و سریع اخبار گفت: در معاونت خبر صدا و سیمای استان هم در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی عزاداری مردم در ۹۳ شهر و روستای مختلف به تصویر کشیده شد.

برچسب ها: عزاداری ، محرم ، صدا سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.