مدیرکل حفاظت محیط زیست قم از آغاز طرح پایش فراگیر واحد‌های صنعتی و خدماتی با هدف بررسی شناسایی منابع احتمالی تشدید کننده آلودگی در استان خبر داد.

محمدحسین بازگیر، مدیرکل حفاظت محیط زیست قم، روز دوشنبه در حاشیه آغاز طرح پایش فراگیر واحد‌های صنعتی و خدماتی با هدف بررسی شناسایی منابع احتمالی تشدید کننده آلودگی استان، گفت: در طرح پایش واحد‌های تولیدی و صنعتی، تمامی واحد‌ها با اولویت آلودگی هوا، آلودگی خاک و مدیریت پسماند، آلودگی آب و مدیریت فاضلاب و نیز ایجاد فضای سبز مورد کنترل و پایش قرار خواهند گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم به موضوع ایجاد فضای سبز توسط واحد‌های صنعتی نیز اشاره کرد و افزود: طبق قانون واحد‌های صنعتی باید ۱۰ درصد مساحت‌شان را به ایجاد فضای سبز و کاشت درختان مناسب با آب و هوای اقلیم اختصاص دهند که در پایش فوق این موضوع نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بازگیر افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده برای اجرای این طرح فراگیر که ۴۵ روز به طول خواهد انجامید، تمامی نیرو‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به کار گرفته و در قالب ۱۲ گروه تخصصی تقسیم بندی شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با اشاره به اینکه همه ملزم به رعایت قوانین مرتبط با حفظ محیط زیست هستند، افزود: در صورت مشاهده تخلف‌های زیست محیطی از سوی واحد‌های صنعتی و خدماتی استان در زمان پایش، موضوع در مراحل بعدی برای رفع مشکل توسط گروه‌های پشتیبانی، حقوقی و دیگر بخش‌های اجرایی دنبال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار