هواشناسی مازندران با صدور دو هشدار زرد از احتمال وقوع سیلاب‌های محلی در دشت و شکل گیری امواج خروشان در دریا خبر داد.

هواشناسی مازندران با انتشار ۲ هشدار زرد جداگانه نسبت به احتمال وقوع بارش‌های رگباری، وقوع سیلاب محلی و طوفانی شدن دریا تا سه شنبه ۱۰ مردادماه هشدار داد.

بر اساس این گزارش این سامانه در سراسر استان فعال خواهد شد و آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب و سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای در دامنه‌ها و ارتفاعات استان، کاهش دید و احتمال ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی از مخاطرات این سامانه جوی اعلام شد

هواشناسی در این اخطاریه به مردم توصیه کرد از اسکان در کنار رودخانه ها، صعود به ارتفاعات خودداری و هنگام تردد جاده‌ای احتیاط کنند.
صدور دو هشدار زرد هواشناسی برای مازندران
خروشان شدن امواج دریا تا سه شنبه
هواشناسی مازندران همچنین با صدور هشدار دریایی سطح زرد اعلام کرد در این مدت بیشینه سرعت وزش باد در مناطق دور از ساحل تا ۱۵ متر بر ثانیه و نزدیک ساحل استان تا ۱۲ متر بر ثانیه خواهد بود و بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل تا ۲ متر و در دور از ساحل تا ۲.۵ متر خواهد بود.

احتمال غرق شدن شناگرها، قایق‌های تفریحی و صیادی کوچک و شناور‌های متوسط صیادی و توریستی، اختلال در تردد شناور‌های بزرگ، اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به بندرگاه و احتمال آسیب به قفس‌های پرورش ماهی در دریا از جمله پیامد‌های این رویداد جوی است.

هواشناسی مازندران با اعلام ممنوعیت شنا و فعالیت‌های تفریحی دریایی و صیادی در این مدت اعلام کرد ترانزیت دریایی نیز در این مدت توصیه نمی‌شود.

صدور دو هشدار زرد هواشناسی برای مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.