در همایش "اصلاح حسینی" در کرمانشاه، با اجرای مراسم خون صلح، سه قاتل در قالب پویش "به عشق حسین (ع) می‌بخشم"، از سوی اولیای دم بخشیده شدند.

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، در همایش که با حضور معاون فرهنگی قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی پویش "به عشق حسین (ع) می‌بخشم" در ماه محرم، گفت : تاکنون پویش‌های مختلفی به منظور ایجاد صلح و سازش برگزار شده که یکی از آن‌ها پویش به "عشق حسین (ع) می‌بخشم" است. 

کرمی هدف از اجرای این پویش را ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به‌ویژه پرونده‌های قتل عنوان کرد و گفت: در استان کرمانشاه هم که مردمانش در طول تاریخ دوستدار اهل بیت (ع) بوده‌اند، امیدواریم در قالب این پویش در تعدادی از پرونده‌ها صلح و سازش ایجاد کنیم. 

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه کرمانشاه اولین استانی است که این پویش را آغاز کرده، افزود: باید به گونه‌ای فرهنگ صلح و سازش را در استان نهادینه کنیم که در همه شئونات زندگی ما گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه هرساله تعداد زیادی پرونده وارد دستگاه قضایی می‌شود، اظهار کرد: هر چند اکثر این پرونده‌ها پس از طی فرآیند رسیدگی مختومه می‌شوند، اما مختومه شدن آن‌ها تنها روی کاغذ است و در واقعیت این اختلافات دوباره سر باز می‌کند و به‌دنبال آن پرونده‌های جدیدی در دستگاه قضایی شکل می‌گیرد. 

وی ادامه داد: توسعه فرهنگ صلح و سازش می‌تواند این پرونده‌ها را در قلب طرفین دعوا هم مختومه کند و دل‌های آن‌ها را به آرامش برساند. 

رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ صلح و سازش اقدامی بسیار با ارزش است و برای بزرگان و متنفذین و کسانی که در این راه قدم برمی‌دارند، احترام زیادی قائل هستیم. 

وی اضافه کرد: در چند سال اخیر اقدامات بسیار خوب و شایسته‌ای در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش و بخشش و مصالحه در پرونده‌های قضایی در کشور و به تبع در استان انجام شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.