رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم توجه به شاخص‌های سند تحول قضایی، گفت : یکی از این شاخص‌ها زمان رسیدگی به پرونده‌ها است که باید سریع‌تر انجام گیرد.

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست با شورای معاونان، روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی تابعه استان، با تاکید براینکه برنامه‌های قوه قضاییه با تغییر افراد تفاوت نخواهد کرد و به صورت راهبردی ادامه دارد، گفت : معیار سنجش عملکرد مسئولان قضایی استان بر اساس عملکرد سند تحول قضایی خواهد بود و موفقیت در آن مبنای ارتقا و تغییر خواهد بود، چرا که این سند نقشه راه و مهمترین برنامه دستگاه قضایی است.

وی افزود: شاخص‌هایی که در سند تحول قضایی لحاظ شده، حتی اگر برخی از آن‌ها مانند ورودی پرونده، دادگستری به صورت مستقیم در آن دخالت نداشته باشد، اما جزو کار‌های تکلیفی است و نباید بر اساس سلایق شخصی با آن برخورد کرد و نادیده گرفته شود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان تصریح کرد: در اجرای برنامه‌ها علی رغم همه محدودیت‌ها و مضایق و با قبول شرایط موجود پذیرفته‌ایم مجری باشیم، بنابراین ضمن پیگیری برای رفع کاستی‌ها نباید انجام هیچ برنامه‌ای معطل بماند.

وی با اشاره به برخی شاخص‌های سند تحول قضایی و مهم ارزیابی کردن آن‌ها خواهان پیگیری جدی، بی وقفه و مستمر آن‌ها شد.

کرمی تاکید کرد: در این سند ورودی و خروجی پرونده‌ها، شعب نامتعارف و پرونده‌های مسن و معوق، اتقان آراء که به نوعی همکاری محاکم تجدید نظر و بدوی است و همچنین موضوع صلح و سازش که اهمیت آن در آرامش جامعه و راحتی کار دستگاه قضایی بر کسی پوشیده نیست، مورد توجه ویژه و دقیق است.

وی ادامه داد: از دیگر شاخص‌ها وضعیت زمان رسیدگی به پرونده‌ها است که به هیچ بهانه‌ای نباید معطل بماند، زیرا افزایش این زمان آزار دهنده است.

رئیس کل دادگستری استان بار دیگر بر اجرای سند تحول قضایی بر اساس شاخص‌های تعریف شده تاکید کرد و از همه مسئولان قضایی استان خواست این موضوع را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.