مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه به دستگاه‌های اجرایی و صاحبان اماکن عمومی در سطح استان هشدار داد فقط یک ماه فرصت دارند که گواهی استاندارد آسانسور ساختمان خود را بگیرند.

مهدی حسین پور مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در نشست خبری که در سرسرای اداره کل استاندارد کرمانشاه برگزار شد، گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۵ مورد تایید ایمنی کیفیت آسانسور در سطح استان صادر شده و ۱۰ مورد آسانسور در اماکن عمومی و ادارات به دلیل عدم رعایت استاندارد با همکاری دادگستری پلمب شده است.

وی تاکید کرد: اداره استاندارد در راستای ایمنی و صیانت از سلامت جان شهروندان با هیچ دستگاه اجرایی و اماکن عمومی حتی درمانگاه‌ها در خصوص اخذ تاییدیه استاندارد مماشاتی ندارد و اگر آسانسور ساختمانی گواهی استاندارد نداشته باشد با همکاری قوه قضاییه تا رفع ایراد پلمپ خواهد شد.

حسین پور به ۶۲۱ مورد بازرسی از وسایل و تجهیزات بازی بوستان‌های سطح استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: به همه شهردارای‌های استان در خصوص استاندارد سازی وسایل و تجهیزات بازی بوستان ابلاغیه زدیم و از شهروندان می‌خواهیم موراد مشکوک را به سامانه‌های ارتباطی اداره استاندارد ۱۷۱۵ گزارش دهند تا بازرسان به بررسی مورد بپردازند.

وی با بیان اینکه تاکنون حادثه‌ای در خصوص وسایل و تجهیزات بازی بوستان‌ها و اماکن بازی نداشته ایم، اما اظهار داشت اغلب وسایل و تجهیزات بازی در سطح بوستان‌ها از استاندارد‌های اولیه هم برخوردار نیستند.

مدیرکل اداره استاندارد استان کرمانشاه به ۲۷۳ بازرسی از واحد‌های تولیدی استان و ۲۹۲ مورد نمونه برداری، ۸۰ مورد آزمون نمونه انطباق و ارزیابی طرح "طاها" و ۳۲۲ مورد آزمون نمونه تولید از واحد‌های تولید استان در چهار ماه سپری شده از سال جاری اشاره کرد گفت: در این مدت ۲۷۴ بازرسی طرح طا‌ها از سطح بازار با ۴۰ نمونه برداری و هزار و ۵۰۰ آزمون ادواری از ترازو‌ها و باسکول‌های سطح استان انجام شده است.

حسین پور به صدور ۲۸۸ مورد اظهار نامه‌های صادراتی و ۵۳۱ مورد اظهار نامه وارداتی و ۳۶۲ مورد تعیین ماهیت کالا صادراتی و وارداتی در چهار ماه اول سال در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت هفت مورد بازرسی فنی از انرژی صنایع و ۲۴ مورد پروانه کاربردی علامت استاندارد اعم از اجباری و تشویقی صادر شده و ۳۳ مورد تعلیق و ابطال پروانه علامت استاندارد داشتیم.

مدیرکل اداره استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به ۳۰ هزار نوع ماموریت سامانه‌ای اداره استاندارد، گفت: این اداره با هر آنچه که در پیرامون ما است، در راستای حفظ سلامت و ایمنی شهروندان در اتباط است اعم از انواع و اقسام خدمات، کالاها، مصالح ساختمانی، خودرو، صنایع غذایی، خوراکی، پوشاک، آرایش و بهداشتی، گردشگری، بیمه ای، بانکی، سوخت، وزن و مقیاس سرکار دارد و بر کیفیت آن‌ها نظارت دارد.

حسین پور به طرح تحولی سازمان استاندارد کشور اشاره کرد که نظارت بر کیفیت خدمات بخش بسیار مهم آن است و گفت: استاندارد نقش بسیار پر رنگی در راستای صیانت از حق و حقوق مردم، صیانت از سلامت و جان شهروندان و حتی امنیت آن‌ها دارد که متاسفانه مردم زیاد با وظایف خطیر و حساس آن آشنایی ندارند.

وی به رتبه برتر و کسب جایزه ملی اداره استاندارد کرمانشاه بین ۱۵۰ اداره و نهاد براساس معیار و استاندار‌های جهان اسلام اشاره کرد و آن را حاصل تلاش تمام واحد‌های اداری این اداره کل دانست .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.